سیگنال جدید برای گروه پتروشیمی‌

بورس روز گذشته بیش از شش هزار واحد رشد کرد تا به محدوده یک میلیون و ۲۸۱ هزار واحد برسد. به گفته کارشناسان افزایش قیمت نفت می‌تواند روی سهام فرآورده‌های نفتی تاثیر مثبت بگذارد. امروز چه سیگنال‌هایی بورس را تحت تاثیر قرار می‌دهد؟

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از تجارت نیوز؛ بورس روز گذشته بیش از شش هزار واحد رشد کرد تا به محدوده یک میلیون و ۲۸۱ هزار واحد برسد. کارشناسان می‌گویند که افزایش قیمت نفت و توافق می‌تواند به نفع گروه فرآورده‌های نفتی تمام شود.

از سوی دیگر نرخ خوراک پتروشیمی‌ها توسط دولت تعیین شده است. برخی از کارشناسان این تعیین قیمت را برای بورس مثبت تلقی می‌کنند.

جواد اوجی، وزیر نفت با اشاره به سقف قیمت گاز برای خوراک پتروشیمی‌ها می‌گوید: در حال حاضر هر متر مکعب گاز در اروپا ۱٫۳۳ دلار است اما ما رقم خوبی را در نظر گرفتیم تا سرمایه‌گذاران دغدغه نداشته باشند. سقف نرخ خوراک را دولت تصویب کرده است. (ایلنا)

معاون وزیر نفت با اشاره به هدفگذاری رشد ۱۰۰ درصدی ظرفیت تولید محصولات پتروشیمی تا پایان برنامه هشتم توسعه، توضیح می‌دهد: بر اساس پیش‌بینی‌ها صادرات محصولات پتروشیمی معادل ۱۴ میلیارد دلار تا پایان سال خواهد بود. (ایرنا)

قیمت نفت برنت پس از رسیدن به بالاترین رقم هفت ساله ۹۴ دلاری در روز دوشنبه با ۳۶ سنت یا ۰.۴ درصد کاهش به ۹۲.۳۳ دلار در هر بشکه رسید. قیمت نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۲۶ سنت یا ۰.۳ درصد کاهش به ۹۱.۰۶ دلار در هر بشکه رسید. (مهر)

تحلیلگران با اشاره به اینکه مذاکره‌کنندگان به پیشرفت روند مذاکرات خوشبین هستند و معتقدند تحریم‌ها برداشته می‌شوند، اعلام کردند: «به دلیل اینکه شبح ورود نفت ایران به بازار این امر بر بازار نفت تأثیر گذاشت و قیمت‌های آتی نفت خام کاهش یافت.» (ایمنا)

کارشناسان بورسی چه می‌گویند؟

تحلیلگران بورسی می‌گویند که تعیین قیمت خوراک پتروشیمی‌ها توسط دولت، تا پایان امسال می‌تواند به نفع گروه پتروشیمی تمام شود.

از سوی دیگر قیمت نفت به بیش از ۹۰ دلار رسیده است. احتمال توافق ایران در مذاکرات وین نیز افزایش پیدا کرده است.

به عقیده تحلیلگران مذاکرات نتیجه‌بخش، مسیر فروش نفت را باز می‌کند. این موضوع در میان مدت به نفع گروه فرآورده‌های نفتی است.

به عقیده کارشناسان بورسی آینده دو گروه فرآورده‌های نفتی و پتروشیمی‌ روشن است.

۲۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۷
کد خبر: 24943

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha