بحران کرونای آمریکا احتمالاً در زمستان وخیم‌تر می‌شود

رئیس موسسه ملی آلرژی و بیماری های عفونی آمریکا پیش‌بینی کرد همه‌گیری کرونا در فصل زمستان وضع وخیم‌تری پیدا خواهد کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، دکتر آنتونی فائوچی رئیس مؤسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا پیش بینی کرد که احتمالاً شیوع ویروس کرونا در فصل زمستان بدتر خواهد شد و در تمامی طول سال ۲۰۲۱ هم تهدیدی جدی خواهد بود.

به گزارش لس آنجلس تایمز، فائوچی در جریان نشستی به منظور گفتگو درباره این همه گیری در دانشگاه برکلی، هشدار داد که تا اواخر سال ۲۰۲۱ شرایط عادی پس از کرونا در آمریکا حاکم نخواهد شد و با آمدن واکسن به ناگهان شرایط به حالت قبلی برنمی گردد. فائوچی در این نشست که روز پنجشنبه برگزار شد، به دو مشکلی اشاره کرد که آمریکا با آن روبرو است: اول این که واکسن کاملا موثر نخواهد بود و دوم این که بخش قابل توجهی از مردم کشور هستند که قصد ندارند واکسن تزریق کنند.

وی در ادامه افزود: از اینرو بازگشت به شرایط عادی حتی در صورت تولید واکسن نیز تدریجی خواهد بود و در طول این مدت، استفاده از ماسک می‌تواند مؤثر باشد. فائوچی گفت: اگر همین حالا به واکسن دست یابیم، در سه ماه سوم تا چهارم سال ۲۰۲۱، می‌توانیم تا درجاتی به شرایط عادی بازگردیم.

فائوچی اضافه کرد: در این کشور، روزانه ۴۰ هزار مورد جدید ابتلا به کرونا ثبت می‌شود که این تعداد با توجه به این که به سمت سرد شدن هوا می‌رویم، به طور غیرقابل قبولی بالا است. مجبوریم این تعداد را کاهش دهیم. در غیر این صورت، زمستان بسیار سختی پیش رو خواهیم داشت.

وی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: که هشت یا نه مورد ابتلای مجدد به کرونا داشته ایم و ایمنی نسبت به این بیماری قرار نیست چند دهه طول بکشد بلکه بین چند ماه تا یک یا دو سال دوام خواهد داشت.

فائوچی همچنین از نقش شبکه‌های اجتماعی در انتشار اطلاعات غلط در این زمینه و آسیبی که از این طریق به سلامت عمومی می‌زنند هم انتقاد کرد و گفت چگونه بیماری که تاکنون جان ۲۱۰ هزار آمریکایی و یک میلیون نفر را در سراسر جهان گرفته است می‌تواند توطئه‌ای بزرگ باشد.

فائوچی در ادامه افزود، سیاهپوستان، لاتین تبارها و بومیان آمریکا به میزان نامتناسبی از این بیماری آسیب دیده اند. آن‌ها بیشتر احتمال دارد شغلی داشته باشند که امکان دورکاری ندارد و بیشتر در معرض ابتلا هستند و بیشتر احتمال دارد که مشکلات مزمن داشته باشند که موجب می‌شود در برابر این بیماری آسیب پذیرتر باشند.

او در خاتمه بر لزوم وجود خدمات درمانی سراسری در آمریکا تاکید کرد و گفت: ما باید اطمینان حاصل کنیم که همه از خدمات درمانی لازم برخوردار باشند.

منبع: پایگاه صداوسیما

۲۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۸
کد خبر: 2311

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha