احتمال بازگشت غلامرضا محمدی به تیم ملی کشتی آزاد / علیرضا رضایی مدعی جدی سرمربیگری

اگرچه تیم های ملی کشتی آزاد و فرنگی امیدهای ایران در صربستان نتایج مشابهی گرفتند به نظر می رسد فرشادعلیزاده همچنان به کار خودش ادامه خواهد داد ولی تقی اکبرنژاد به احتمال زیاد جای خود را به گزینه های دیگری خواهد داد.

سرویس ورزشی پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد ، مسابقات کشتی آزاد و فرنگی قهرمانی امیدهای جهان هفته گذشته در بلگراد پایتخت صربستان به پایان رسید و تیم ملی کشتی آزاد امیدهای ایران با هدایت تقی اکبرنژاد بعد از روسیه روی سکوی دوم این مسابقات ایستاد. 

عملکرد تیم ملی امید یا همان زیر ۲۳ ساله های ایران در این مسابقات از این جهت اهمیت فراوان داشت که ترکیب اصلی تیم ملی اعزامی به المپیک پاریس ۲۰۲۴ از دل این تیم مشخص خواهد شد و لذا حفظ پشتوانه های مستعد به عنوان کشتی گیران آینده دار یکی از اولویت های فدراسیون کشتی است. تیمی که از مجموع چهار فینال فقط یک مدال طلا به سینه زد .
تیم ملی کشتی فرنگی امیدهای ایران هم تقریبا با نتیجه مشابه به کار خود پایان داد و آنجا هم فرنگی کاران در حالی نایب قهرمان دنیا شدند که  از مجموع ۵ فینال ، فقط یک طلا به سینه زدند و چهار فینال را به حریفان خود واگذار کردند.
با اینکه نتیجه هر دو تیم امید ایران یکسان به نظر می رسد اما گمانه زنی های فراوانی برای اعمال تغییرات در راس کادر فنی تیم ملی کشتی آزاد به گوش می رسد . البته تمامی این شایعات منحصر به کشتی آزاد است و بعید به نظر می رسد حمید سوریان و محمد بنا نایب رئیس فدراسیون و سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی ، تمایلی به اعمال جابجایی در راس تیم ملی کشتی فرنگی امید و تغییر فرشاد علیزاده سرمربی این تیم داشته باشند. مگر اینکه فدراسیون کشتی بخواهد درباره تیم ملی بزرگسالان هم تصمیماتی جدیداتخاذ کند که در اینصورت شاید فرشاد علیزاده حتی با ارتقا سمت مواجه شود . 
اما درباره تقی اکبرنژاد اوضاع کاملا متفاوت است . اکبرنژاد که جزو اولین منصوبین علیرضا دبیر است هدایت تیم ملی امید را در این سالهای کرونایی در اختیار داشته است. اکبرنژاد اگرچه ظاهرا رابطه صمیمی آنچنانی با فدراسیون نشین ها ندارد اما در دو سال اخیر فقط در مسابقات قهرمانی امیدهای جهان در مجارستان فرصت هدایت تیم را پیدا کرد و این بار پس از یک سال تعطیلی ناشی از کرونا ، در بلگراد توانست تیم ملی کشتی آزاد امید را در جایگاه دوم جهان بنشاند. 
شایعات متعددی در محافل کشتی در همین ارتباط از تمایل مدیران فنی فدراسیون کشتی به اعمال جابجایی در سرمربیگری تیم ملی امید حکایت دارد. گفته می شود غلامرضا محمدی سرمربی سابق تیم ملی کشتی آزاد که جای خود را قبل از مسابقات جهانی نروژ به پژمان درستکار داد ، گزینه جدی جانشینی اکبرنژاد است و اصلا بعید نیست که طی روزهای آینده موضوع بازگشت دوباره او به جمع همکاران فدراسیون کشتی جدی تر شود. اما اگر اختلافات فدراسیون کشتی و غلامرضا محمدی ، حل نشود محتمل ترین گزینه کسی نیست جز علیرضا رضایی سنگین وزن سابق تیم ملی که پیش از این هدایت تیم ملی کشتی امید را هم در کارنامه دارد. 

علیرضا رضایی که این روزها حسابی سرگرم رقابتهای لیگ است ، در زمان مدیریت رسول خادم و حمید بنی تمیم پست های متفاوتی را از نایب رئیسی فدراسیون کشتی ، سخنگویی فدراسیون ، مربیگری در تیم ملی ، سرمربیگری تیم ملی امید و .. را بر عهده داشت پس از انتخابات فدراسیون کشتی و ریاست علیرضا دبیر از سرمربیگری تیم کشتی امید استعفا داد . او به رغم این استعفا ، رابطه خود با مدیران فدراسیون کشتی را حفظ کرد و حتی به عنوان کارشناس برای بررسی فرآیند انتخابی تیم ملی از او استفاده شد . رضایی که در لیگ برتر کشتی در سالهای اخیر همواره تیمداری هم کرده است در جریان برگزاری مسابقات انتخابی تیم ملی هم جلساتی را با مدیران فدراسیون کشتی و سرمربی وقت برای دفاع از حق امین طاهری برادر همسرش که از مدعیان دوبنده تیم ملی بود برگزار کرد. دارنده مدال نقره المپیک آتن حالا جدی ترین گزینه جانشینی تقی اکبرنژاد برشمرده می شود و به نظر می رسد فدراسیون کشتی پس از رقابتهای لیگ در این باره تصمیم گیری خواهد نمود. 

  پر اشتباه و دور از تصور/ زیرگیری از کشتی‌گیر ایرانی مثل آب خوردن + ویدیو

علی سوادکوهی دست و پا بسته مقابل حریف روس + ویدیو

این پسر یک تنه آبروی تهران را خرید / جان جاناتان در دستان امیرعلی + ویدیو

کامبک کم نظیر احمد محمدنژاد مقابل حریف آمریکایی را ببینید / ویدیو

تندر یونانی کمتر از دو دقیقه سنگین وزن ایرانی را با خود برد!+ ویدیو

همه حواشی فدراسیون بدنسازی با مدیریت نصیرزاده/ پای معاون اول روحانی در میان است؟

۲۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۵
کد خبر: 21988

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha