ماجرای اختلال در کارگزاری بانک سامان چه بود؟

روز یکشنبه مشتریان کارگزاری بانک سامان پیامکی دریافت کردند که خبر از اختلال در دسترسی به سامانه‌های آنلاین می‌داد. ظاهرا علت این مشکل، مسئله‌ای از سوی شرکت ارائه‌دهنده دامنه به این کارگزاری بوده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از تجارت‌نیوز، صبح امروز مشتریان کارگزاری بانک سامان پیامک عجیبی دریافت کردند که حاکی از ایجاد اختلال در سامانه‌های آنلاین بود.

واحد معاملات برخط کارگزاری بانک سامان در پیامکی اعلام کرده بود که شرکت ارائه‌دهنده دامنه کشور با مشکلات زیرساخت(DNS) مواجه شده و به همین دلیل بسیاری از سامانه‌های آنلاین را از دسترس خارج کرده است.

براساس اظهارات کارشناسان کارگزاری بانک سامان این مشکل به روزهای پنج‌شنبه و جمعه هفته گذشته بازمی‌گردد و به گفته آن‌ها مسئله حادی هم نبوده! تنها مشکل ورود به سامانه وجود داشته که علت هم شرکت ارائه دهنده اینترنت به برخی کارگزاری‌ها بوده است. در نهایت هم مشکل بررسی شده و در عرض چند ساعت حل شده است.

بنابراین ظاهرا فعلا اختلال رفع شده و مشتریان امکان استفاده از سامانه‌های آنلاین را دارند با این حال خبرنگار در حال بررسی مشکل شرکت ارائه دهنده دامنه مربوطه است و اطلاعات تکمیلی را متعاقبا اعلام خواهد کرد.

۱۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۸
کد خبر: 18594

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha