امروز دوشنبه ۷ مهر؛ دارا یکم چند؟

بر اساس اطلاعات منتشر شده در سایت شرکت مدیریت فناوری بورس تهران سهام صندوق واسطه‌گری مالی یکم با کاهش ۱۰ درصدی نسبت به روز گذشته مواجه شد.

گروه بورس پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد- زهرا فعله گری؛   امروز دوشنبه ( ۷ مهر ۹۹) شاخص کل بورس با ۵۴ هزار و ۹۵۵ واحد نزول، رقم یک میلیون و ۵۱۵ هزار واحد رسید. شاخص کل با معیار هم وزن نیز با ۵ هزار و ۳۸۴ واحد نزول، رقم ۴۰۲ هزار و ۲۶۷ واحد را ثبت کرد.

سهام صندوق واسطه‌گری مالی یکم (دارا یکم) بعد از سه روز متوالی افت قیمت امروز هم با کاهش ۱۰ درصدی مواجه شد و به قیمت ۱۷ هزار و ۶۸۵ تومان رسید. این درحالی است که ارزش هر سهم دارایکم روز های پایانی مهلت پذیره نویسی پالایشی یکم یعنی پیش از ۳۰ شهریور تا ۲۴ هزار تومان افزایش یافته بود.

قیمت صندوق دارایکم در روز گذشته ۱۹ هزار و ۶۴۰ تومان معامله شد، همچنین ارزش معاملاتی آن ۳۳۴ میلیون و ۱۷۹ هزار تومان است.

 تعداد معاملات این نماد حدود ۵۴ هزار و ۲۴۲  به ثبت رسید و حجم معاملات سهام این صندوق ۱۸ میلیون و ۷۲۲  است. آخرین ارزش خالص دارایی‌ ( NAV) این صندوق ۲۴ هزار و ۴۴۴ تومان است.

سهام صندوق واسطه‌گری مالی یکم (دارا یکم)  در اسفند ماه تا سقف قیمتی ۲ میلیون تومان پذیره‌نویسی شده بود و  شامل سهام سه بانکی ملت، تجارت و صادرات و دو بیمه البرز و اتکایی است. بیشترین رشد این نماد در یک ماه اخیر با حدود  قیمتی ۲۴ هزار تومان به ثبت رسیده است.  

صندوق ETF چیست؟

صندوق‌های ETFیا «صندوق‌های قابل معامله»، صندوق‌هایی هستند که در بورس اوراق بهادار قابل معامله‌اند. یک صندوق از دارایی‌های متنوع است که درست مانند سهام معمولی در بورس معامله می‌شود. یعنی شما در هر زمان که دوست داشته باشید می‌توانید یک یا چند واحد از یک صندوق ETF را بخرید، یا چند واحد از آن را بفروشید.

علاوه ‌بر تنوع و مدیریت ریسک، از مهم‌ترین جذابیت‌های ETF نقدشوندگی (Liquidity) بالای آن است. فقط کافی است اراده کنید که پول خود را از بازار خارج کنید. به سادگی می‌توانید واحدهای (یونیت‌ها) خود را بفروشید. اگر صندوق شما درآمد ثابت باشد، در زمانی کوتاه (یک روز کاری) اصل پول سرمایه‌گذاری شده و سود روزشمار آن در حساب شما است.

انتهای پیام. /

۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۹
کد خبر: 1840

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha