سهام پیشنهادی ۲۰۰ مدیر بورسی برای مرداد ۱۴۰۰

واحد نظرسنجی بورسان به رسم ماه‌های گذشته از مدیران کارگزاری‌ها، صندوق‌های سرمایه‌گذاری و سبدگردانی‌ها ۳ نمادی که به باور آن‌ها در مرداد بیشترین بازدهی را خواهند داشت پرسیده است. در این ماه ۲۰۰ مدیر در نظرسنجی شرکت کردند. این کارشناسان ۱۷۲ سهم را برای مرداد ۱۴۰۰ معرفی کرده‌اند. تاپیکو، ذوب، فولاد و شبندر در بین نمادهای این لیست بیشتر از همه تکرار شدند و حداقل توسط ۲۰ کارشناس و مدیر سرمایه‌گذاری پیشنهاد شدند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از بورسان؛از نکات جالب توجه در لیست سهام پیشنهادی مرداد ماه، حضور پررنگ نمادهای کامودیتی‌محور است. به طوری که بیش از نیمی از نمادهای پرتکرار (نمادهایی که حداقل ۵ مدیر بورسی آن را پیشنهاد کرده باشد) از این دسته از نمادها است.

سهام پیشنهادی برای خرید در مرداد 1400

دلار یا بازار جهانی؛ امید مدیران به رشد کدام است؟

همانطور که گفته شد در قسمت نمادهای پرتکرار، کامودیتی‌محورها حضور پررنگی دارند. به طوری که ۴ نماد اول این لیست تاپیکو، ذوب، فولاد و شبندر هستند.

در این میان افزایش عجیب اقبال به تاپیکو نکته جالبی است که به نظر می‌رسد در پی گزارش ستاره خلیج فارس ایجاد شده است.

ذوب هم به نظر می‌رسد به واسطه گزارش سه ماهه جذاب و اثرپذیری کمتر از دیگر فولادسازان از قطعی برق در جایگاه دوم قرار گرفته است.

در این میان حضور فولاد که در تیر ماه عملکرد جالبی نداشته در جایگاه سومین نماد مورد اقبال کارشناسان هم جالب توجه است. البته هنوز میزان اثرپذیری سود این نماد از قطعی برق چندان مشخص نیست. به علاوه این که کامودیتی‌ها در بازار جهانی دوباره اوج گرفته‌اند و نرخ دلار هم وارد مسیر صعودی شده است.

به طور کل به نظر می‌رسد مدیران بورسی در ابتدای ماه تا حدی انتظار جهش دلار و افزایش نرخ‌ها در بازار جهانی را انتظار داشته‌اند. اتفاقی که در روزهای اخیر تا حد زیادی هم شاهدش بودیم.
خداحافظی مدیران بورسی با برجام؟

در لیست سهام پیشنهادی تیر ماه شاهد حضور پررنگ نمادهای بانکی، خودرویی و اوراق در سمت نمادهای پرتکرار بودیم. اتفاقی که این ماه تکرار نشده است. به طوری که در این سمت لیست دیگر نشانی از حضور خودروسازان و اوراق نیست و تنها دو نماد بانکی وبملت و ونوین آن هم با افت تعداد پیشنهاددهندگان حضور دارند.

این دسته از نمادها به عنوان نمادهای برجامی بورس تهران مشهورند. همچنین بازار اوراق هم وقتی داغ می‌شود که به واسطه عوامل مختلف مثل افت نرخ ارز که وابستگی زیادی به برجام دارد، بازار سهام رکودی شود.

به این ترتیب به نظر می‌رسد انتظار مدیران در مرداد ماه افزایش رونق بورس و عدم به سرانجام رسیدن مذاکرات برجامی باشد.

سلب مسئولیت: لیست ارائه شده فقط برای آشنایی با دیدگاه فعالان بازار سرمایه است و هیچ‌گونه توصیه‌ای به خرید یا فروش ندارد.

۱۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۴
کد خبر: 18250

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha