روسیه تولید نفت را پس از انقضای توافق اوپک پلاس افزایش می‌دهد

روسیه قصد دارد تولید نفت را پس از انقضای توافق کاهش تولید اوپک پلاس افزایش دهد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، بر اساس آمار منتشره از سوی وزارت دارایی روسیه، پیش‌بینی می‌شود این کشور در سال میلادی جاری ۵۰۷.۴ میلیون تن نفت تولید کند و تولیدش را در سه سال آینده افزایش داده و به ۵۶۰ میلیون تن معادل ۱۱.۲ میلیون بشکه در روز در سال ۲۰۲۳ می‌رساند.

طبق گزارش وزارت دارایی روسیه، پیش‌بینی می‌شود صادرات نفت تا سال ۲۰۲۳ به ۲۶۶.۲ میلیون تن افزایش پیدا کند که اندکی بیشتر از صادرات سال گذشته خواهد بود.

بر اساس گزارش رویترز، صادرات نفت روسیه در سال میلادی جاری ۲۲۵ میلیون تن پیش‌بینی شد که کمتر از ۲۶۹.۲ میلیون تن در سال ۲۰۱۹ است.

پیش از این الکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه اظهار کرده بود روسیه برای این که مطمئن شود پس از پایان توافق کاهش تولید اوپک پلاس، سهمش در بازار جهانی نفت را از دست نمی‌دهد، برنامه‌ای برای تکمیل چاه‌های نیمه آماده دارد که پس از پایان یافتن پیمان، می‌توانند فعالیتشان را آغاز کنند.

اوپک و متحدانش شامل روسیه که به گروه اوپک پلاس معروف هستند، با هدف تقویت قیمت‌ها و ثبات بازار، محدودیت تولیدشان را از اول به ۷.۷ میلیون بشکه در روز تسهیل کرده‌اند و تا دسامبر به این روند ادامه می‌دهند.

۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۵
کد خبر: 1781
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha