۳ سیگنال جدید برای بورس/سهامداران احتیاط کنید!

هرچند شاخص کل در چند هفته اخیر روند مثبت و آرامی داشته اما به نظر نمی‌رسد زمان رفتارهای هیجانی در این بازار فرا رسیده باشد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از دنیای اقتصاد؛ در هفته اخیر به استثنای روز ‌شنبه در باقی روزها شاهد ورود پول حقیقی به بازار بودیم. در مجموع کل هفته ۶۰ میلیارد تومان پول حقیقی به بورس وارد شد و میانگین هفته ورود پول حقیقی ۱۲ میلیارد تومان بود که نسبت به هفته پیش کاهش ۷۶ درصدی دارد. پس از آن که ۲۵ هفته کاری پیاپی میانگین هفتگی تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی منفی بود، این سومین هفته معاملاتی بورس تهران است که میانگین ارزش تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار مثبت می‌شود.

اما به جز این سیگنال که در گذشته منتشر شده دو اتفاق دیگر برای بورس مهم است.

تداوم رشد نقدینگی در ماه‌های اخیر، در سایه رکود بازارهای موازی انگیزه خریداران سهام را بیشتر کرده است.

این دو سیگنال هم به نظر می‌رسد برای سهامداران اهمیت قابل توجهی دارد.

با این حال خبرنگار هشدار داده:  در شرایط کنونی، هرچند بازار سهام به‌صورت کلی ارزنده است، اما پس از رشد مناسب بازار در یک ماه اخیر و رسیدن شاخص به مقاومت روانی یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحدی قدری احتیاط و پرهیز از رفتارهای هیجانی لازم به نظر می‌رسد.

اما در عین حال در همین روزنامه فردین آقابزرگی، تحلیلگر نوشته است: بررسی آمار و اطلاعات کدال نشان می‌دهد بیشتر صنایع و شرکت‌های بنیادی از جمله صنایع پتروشیمی، کانی‌ها، پالایشی‌ها، فلزات و شرکت‌های فولادساز به‌قدری محتاطانه اطلاعات‌شان را ارائه کردند که نشان‌از احتمال بالای حاشیه سودآوری شرکت‌ها است. واگرایی حرکت شاخص‌کل در کنار شاخص هموزن به‌خوبی نشان می‌دهد مشکلات شرکت‌های عمده بورسی برطرف شده و صنایعی که دارای درصد نقدشوندگی بالا همراه با گزارش‌های میان‌دوره‌ای مطلوبی هستند مورد توجه بیشتری از سوی سرمایه‌گذاران قرار خواهند گرفت.

۲۵ تیر ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۷
کد خبر: 17553

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha