جلسه فوری وزیر نفت در خصوص نرخ خوراک پتروشیمی‌ها

احمد مهدوی ابهری گفت: امروز طی جلسه‌ای با وزیر نفت در خصوص مباحث مهمی که سودآوری صنعت پتروشیمی را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد، به گفت‌وگو خواهیم پرداخت که از جمله آن می‌توان به موضوعاتی همچون اصلاح آیین‌نامه و قوانین مربوط به فرمول نرخ خوراک، واحدهای تامین برق یوتیلیتی‌ها و... اشاره کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از سنا؛ احمد مهدوی ابهری، دبیر کل انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی گفت: انجمن صنایع و فعالان حوزه پتروشیمی امروز جلسه‌ای با وزیر نفت برای بررسی مشکلات و چالش‌های این صنعت برگزار خواهند کرد که طی آن راهکارهایی که برای حل چالش‌های این صنعت مطرح شده، کارشناسی شود.

مهدوی ابهری مطرح کرد: طی این جلسه در خصوص مباحث مهمی که سودآوری صنعت پتروشیمی را تحت الشعاع قرار می‌دهد، به گفت‌وگو خواهیم پرداخت که از جمله آن می‌توان به موضوعاتی همچون اصلاح آیین‌نامه و قوانین مربوط به فرمول نرخ خوراک، واحدهای تامین برق یوتیلیتی‌ها و ... اشاره کرد.

دبیرکل انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی گفت: بحث اصلاح فرمول نرخ خوراک پتروشیمی‌ها یکی از موضوعات اصلی بوده و طی این نشست به دنبال یافتن راهکاری برای ثابت شدن فرمول نرخ سوخت ضمن حفظ حاشیه سودآوری این صنعت هستیم.

بنابر این گزارش؛ بسته جدید تعیین نرخ خوراک پتروشیمی‌ها در جلسه مشترک دولت و مجلس در هفته آتی رونمایی می‌شود که قرار است این بسته پیشنهادی برای تغییر روش محاسبه نرخ خوراک پتروشیمی‌ها به شخص رئیس‌جمهور برای تصمیم نهایی ارجاع داده شود. همچنین قرار است تا پیش از تدوین لایحه بودجه ۱۴۰۲ روش‌های فعلی تعیین نرخ خوراک صنایع پتروشیمی تغییر کند.

لازم به ذکر است که محمدرضا پورابراهیمی، ‌رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس نیز پیش‌تر اعلام کرد که در حال متقاعدسازی تیم اقتصادی دولت هستیم تا ابزارهای تشویقی را برای بازار سرمایه در بحث نرخ خوراک پتروشیمی‌ها بگنجانند و به نحوی سیاست‌گذاری کنند که خروجی تصمیمات در این حوزه همانند سال جاری دچار ابهام نشود.

۱۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۵
کد خبر: 35123

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha