سومین الماس بزرگ جهان کشف شد

الماس ۱۰۹۸ قیراطی و سه اینچی به ارزش حدود ۴۰ میلیون پوند در بوتسوانای آفریقا پیدا شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از دیلی میل؛ سومین الماس بزرگ جهان که سه اینچی است در اول ژوئن سال جاری در معدن جوانوانگ کشف شد. شرکت Debswana Diamond هنوز در مورد نحوه فروش این الماس نادر تصمیم نگرفته است. این الماس توسط لینگ آرمسترانگ مدیر عامل این شرکت روز چهارشنبه به رئیس جمهور بوتسوانا Mokgweetsi Masisi اهدا شد.

آرمسترانگ گفت: "اعتقاد بر این است که این الماس سومین گوهر بزرگ در جهان است. این یک سنگ نادر و خارق العاده است." او در ادامه گفت: "ما هنوز تصمیمی در مورد فروش این الماس از طریق کانال De Beers یا از طریق شرکت Okavango Diamond متعلق به دولت نداریم. مردم اطمینان حاصل کنند که فروش این الماس حداکثر سود را برای مردم بوتسوانا به همراه خواهد داشت."

بزرگترین الماس کشف شده در جهان، کولینان ۳۱۰۶ قیراطی بود که در سال ۱۹۰۵ در آفریقای جنوبی یافت شد و به نام بنیانگذار معدن، توماس کالینان نامگذاری و سرانجام توسط دولت مستعمره ترانسوال خریداری شد و به ادوارد هفتم پادشاه وقت انگلیس هدیه داده شد.

سومین الماس بزرگ جهان کشف شد

دومین الماس بزرگ جهان لسدی لارونا ۱، ۱۰۹ قیراطی بود. این الماس به اندازه یک توپ تنیس، در کاروو، شمال شرقی بوتسوانا در سال ۲۰۱۵ کشف شد. این سومین الماس بزرگ در جهان است. ارزش این گوهر در جوانوانگ، ثروتمندترین معدن جهان حدود ۴۰ میلیون پوند و ابعادش ۷۳ میلی متر، عرض ۵۲ میلی متر و ضخامت ۲۷ میلی متر است.

سومین الماس بزرگ جهان کشف شد

سومین الماس بزرگ جهان کشف شد

گفتنی است؛ بوتسوانا بزرگترین تولید کننده الماس در آفریقا است و کالاهای نادر ۹۰ درصد صادرات این منطقه را تشکیل می‌دهند.

۲۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۳:۴۷
کد خبر: 16176
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha