سیگنال‌های مهم بورس امروز دوم خرداد / بازار امروز تحت تاثیر چه اخباری است؟

در جریان معاملات بازار سرمایه اول خرداد ۱۴۰۰ شاخص کل افتی ۲۷ هزار واحدی را ثبت کرد و تمامی نمادهای بورسی یک دست قرمزپوش شدند. باید دید امروز چه سیگنال‌هایی بازار را تحت تاثیر قرار می‌دهند؟

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از تجارت نیوز؛ در جریان معاملات بازار سرمایه اول خرداد ۱۴۰۰ شاخص کل افتی ۲۷ هزار واحدی را ثبت کرد و تمامی نمادهای بورسی یک دست قرمزپوش شدند. باید دید امروز چه سیگنال‌هایی بازار را تحت تاثیر قرار می‌دهند؟

_صرافی ملی قیمت دلار را با با یک تومان کاهش نسبت به آخرین نرخ روز جمعه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۲۲ هزار و ۳۰۰ تومان برای فروش و ۲۱هزار و ۸۵۹ تومان برای خرید اعلام کرد.

_ در بازار دیروز اول خرداد ۱۴۰۰، انس جهانی طلا ۳ دلار افزایش یافت و به ۱۸۸۱ دلار رسید. همچنین قیمت سکه به ۱۰ میلیون و ۷۰ هزار تومان رسید.

_ سخنگوی صنعت برق: به منظور تامین برق مشترکان و کمک به جلوگیری از بروز خاموشی، مراکز استخراج رمزارز در ساعات اوج مصرف برق از دیروز شنبه اول خرداد خاموش می‌شوند. هم اکنون مصرف برق مراکز استخراج رمزارز که به صورت مجاز فعالیت می‌کنند به ۳۰۰ مگاوات می‌رسد که برق این میزان به منظور حفظ تعادل و پایداری شبکه برق، قطع می‌شود.

_ معاون بازاریابی ایران خودرو اعلام کرد: طبق ابلاغیه شورای رقابت، قیمت محصولات ایران خودرو با میانگین ۸ درصد افزایش یافت.

_در جریان معاملات روز گذشته بیت‌کوین باز هم ریزش کرد و کانال ۴۰ هزار دلار را از دست داد.

_ رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس، از برآورد میزان خسارات خشکسالی‌های اخیر در بخش کشاورزی به بیش از ۴۰ هزار میلیارد تومان خبر داد.

_ در معاملات دیروز بازار جهانی انرژی، هر بشکه نفت برنت ۶۴٫۸۸ دلار قیمت‌گذاری شد که نسبت به روز جمعه ۳۱ اردیبهشت، ۲۳ سنت کاهش داشته است. مقامات ۱+۴ ایران اعلام کردند: به پیشرفت‌های خوبی در راستای احیای توافق هسته‌ای دست پیدا کرده‌اند که همین امر باعث می‌شود، میلیون‌ها بشکه روزانه از تولید نفت ایران آماده ورود به بازار جهانی باشد.

_ وزارت صنعت، معدن و تجارت، علت افزایش قیمت روغن خام نباتی و ساخته شده را افزایش قیمت‌های جهانی روغن خام، افزایش هزینه‌های تولید از جمله هزینه مواد بسته‌بندی دستمزد و غیره عنوان کرد.

_ بر اساس اعلام وزارت بهداشت، در روز گذشته ۸۰۰۵ مورد ابتلای جدید کووید ۱۹ در کشور شناسایی شدند و ۱۸۷ تن نیز به دلیل این بیماری جان خود را از دست دادند.

_ نماینده روسیه در سازمان های بین‌المللی در وین می‌گوید: نهایی شدن مذاکرات احیای توافق هسته‌ای در وین ممکن است اوایل ماه ژوئن محقق شود.

۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۸
کد خبر: 15040

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha