تحلیل بورس امروز ۲۱ اردیبهشت / فلزات اساسی و پالایشی‌ها لیدر بازار

امروز ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ شاخص کل رشد ۱۰ هزار واحدی را تجربه کرد و در دقایق ابتدایی بازار ارزش معاملات به ۱ هزار میلیاد تومان رسید. باید دید ادامه روند بازار به چه صورت خواهد بود؟

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از تجارت نیوز؛ بازار سرمایه امروز روند رو به رشد و مثبتی را تجربه کرد و شاخص کل بیش از ۱ درصد رشد را به ثبت رساند.

الهه ظفری، کارشناس بازار سرمایه درباره تحلیل بازار امروز ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ گفت: تغییر دامنه نوسان و متفارن شدن آن و تغییرات ایجاد شده در حجم مبنا خبرهای خوبی بود که بازار را به روند تعادل بازگرداند. وی افزود: با تغییر در این دو متغیر قیمت‌های واقعی زودتر شناسایی می‌شوند و حرکت مثبت بسیاری از سهم‌ها آغاز می‌شود.

ظفری در بخش دیگری درباره وضعیت نمادهای شاخص‌ساز در بازار توضیح داد: با توجه به افزایش قیمت‌های جهانی و افزایش دوباره نرخ دلار که دیروز اتفاق افتاد شرایط امید بخشی برای برخی از سهم‌ها ایجاد می‌شود اما در وضعیت حال حاضر بازار، ریسک انتخابات و ابهام در این مسئله تا حدی بازار را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد.

این کارشناس بازار درباره روند بازار امروز گفت: به نظر می‌رسد شاخص کل تا پایان بازار مثبت بماند اما برای روند بلند مدت شرایط بازار نمی‌توان نظر قطعی داد. امروز نمادهای فلزات اساسی، فولادی، چند نماد بانکی و صنایع پتروشیمی از سهم‌های پیش‌رو خواهند بود.

۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۹
کد خبر: 14612

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha