بی‌تدبیری نسبت به آسیب‌های اجتماعی در بودجه ۱۴۰۰ موج می‌زند

رئیس فراکسیون مقابله با آسیب های اجتماعی مجلس از وضعیت نابسامان بودجه بندی در موضوعات شاخص آسیب‌های اجتماعی برای سال آتی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، احمد نادری در گفت‌وگو با خانه ملت با اشاره به لایحه بودجه دولت برای سال آینده، گفت: وضعیت بودجه بندی ۱۴۰۰ در حوزه آسیب‌های اجتماعی بویژه در زمینه‌های اعتیاد و حاشیه نشینی نسبت به سال جاری کاهش یافته است.

نماینده مردم تهران، شمیرانات، ری، اسلامشهر و پردیس عنوان کرد: با توجه به اینکه در ماه های آخر اتمام قانون برنامه ششم توسعه هستیم، این شیوه بودجه بندی مربوط به پیشگیری و مقابله با آسیب های اجتماعی هیچ نسبت منطقی با اهداف برنامه ششم ندارد.

وی با بیان اینکه طبق قانون برنامه ششم توسعه می‌بایست در پایان برنامه رقمی در حدود ۲۵درصد از میزان آسیب‌های اجتماعی در کشور کاهش پیدا کند، ادامه داد: اما متاسفانه باید صریح بگوییم که بسیاری از بندهای این سرفصل در برنامه ششم همچنان توسط دولت معطل مانده و به مرحله اجرا نرسیده است و با این وضعیت کنونی، تحقق اهداف برنامه ششم در این حوزه محال است.

نادری با اشاره به بودجه پیشنهادی دولت برای این حوزه تصریح کرد: مقوله پیشگیری و مقابله با آسیب‌های اجتماعی نسبتی مستقیم با اعتبار و منابع پیش بینی شده برای آن از سوی دولت دارد. ارائه خدمات عمومی در مناطق حاشیه ای که میزان جمعیت آن امروز در کشور به نسبت کل جمعیت به بیش از یک چهارم رسیده است و سیاست‌های نئولیبرالی دولت‌های یازدهم و دوازدهم به افزایش آن دامن زده است بدون بودجه و اعتبار مناسب قابل انجام نیست. 

وی افزود: بررسی‌های تخصصی ما روی لایحه بودجه ۱۴۰۰ در حال انجام است و مطمئنا نخواهیم گذاشت این وضعیت به تصویب برسد.

رئیس فراکسیون مقابله با آسیب های اجتماعی مجلس یادآور شد: از نخستین روزهای فعالیت مجلس یازدهم، ما در هیات رئیسه فراکسیون مقابله با آسیب‌های اجتماعی جلسات مختلفی را با کلیه نهادها و مراکز مسئول در حوزه پیشگیری و مقابله با آسیب‌های اجتماعی داشته‌ایم و در حال واقع بینانه کردن گزارشات و آمارها در این زمینه هستیم. این فراکسیون با هم افزایی میان دستگاهی در تلاش است بودجه و اعتبارات لازم در این حوزه به صورت کارشناسی و دقیق تنظیم و تصویب شود.

۲۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۱
کد خبر: 11183

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha