کلیات لایحه اصلاح شده بودجه ۱۴۰۰ تصویب شد

نمایندگان با ۲۱۱ رای موافق کلیات لایحه بودجه را تصویب کردند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از همشهری آنلاین، نمایندگان در نشست علنی امروز (سه شنبه ۲۸ بهمن ‌ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی کلیات لایحه بودجه با تغییرات اصلاحی دولت برای سال ۱۴۰۰ کل کشور پس از استماع نظرات موافقان و مخالفان، با کلیات این لایحه با ۲۱۱ رأی موافق، ۲۸ رأی مخالف و ۶  رأی ممتنع از مجموع ۲۵۲ نماینده حاضر در صحن موافقت کردند.

احمد امیرآبادی فراهانی عضو هیات رئیسه مجلس  در جریان بررسی کلیات لایحه بودجه با تغییرات اصلاحی دولت برای سال ۱۴۰۰، در موافقت با این لایحه، گفت: به دلایل مختلفی موافق لایحه اصلاح شده بودجه سال آینده هستم. دولت تغییرات خوبی را در لایحه اعمال کرده است؛ اولاً تدابیر مقام معظم رهبری درخصوص سهم صندوق توسعه از مازاد بر فروش یک میلیون بشکه نفت تحقق یافته است و این سهم به ۳۸ درصد افزایش یافت.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: هزینه های کشور در لایحه بودجه ۴۰ هزار میلیارد تومان کاهش یافت و درآمد مالیاتی برای کاهش وابستگی بودجه به نفت ۲۵ هزار میلیارد تومان افزایش یافت، یعنی درآمد از ۲۲۵ هزار میلیارد تومان به ۲۵۰ هزار میلیارد تومان افزایش پیدا کرد.

عضو هیات رئیسه مجلس با بیان اینکه انتشار اوراق در لایحه اصلاح شده کاهش داشته است، گفت: اعتبارات عمرانی نیز ۵ تا ۶ هزار میلیارد تومان افزایش داشته است، البته همچنان برای ارز ۴۲۰۰ تومانی برنامه دقیقی در نظر گرفته نشده است، که باید در کمیسیون تلفیق و مجلس در این زمینه تصمیم گیری شود.

وی با بیان اینکه ملاحظات کمیسیون تلفیق در لایحه بودجه تا حدودی رعایت شده است، تاکید کرد: آنچه در مجلس تصمیم گرفته شود، فصل الخطاب است، باید به این نکته اشاره کرد که نمایندگان نباید به بودجه سه دوازدهم یا دو دوازدهم فکر کنند، ما تجربه آن را در سال ۱۳۹۱ داشته ایم، دولت در آن بازه لایحه را ارسال نکرد و مجلس بودجه سه دوازدهمی ارائه کرد که شورای نگهبان آن را نپذیرفت، چرا که بودجه چنددوازدهم در واقع بخشی از بودجه سال جاری محسوب می شود، از آنجایی که در سال آینده انتخابات برگزار می شود، بودجه آن در سال ۹۹ دیده نشده است و قطعاً شورای نگهبان آن را بازمی گرداند.

۲۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۸
کد خبر: 12079

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha