اکثریت مردم آمریکا بایدن را پیروز انتخابات می‌دانند

نتایج جدیدترین نظرسنجی نشان می‌دهد حدود ۸۰ درصد آمریکایی‌ها جو بایدن را به عنوان رئیس جمهور منتخب ایالات متحده به رسمیت می‌شناسند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از خبرگزاری صداوسیما، نتایج نظرسنجی خبرگزاری رویترز و موسسه آی پی سوس نشان می‌دهد ‏، حدود ۸۰ درصد آمریکایی‌ها از جمله بیش از نیمی از جمهوریخواهان، "جو بایدن" را رئیس جمهور منتخب این کشور و پیروز انتخابات ریاست جمهوری سوم نوامبر - ۱۳ آبان ماه- می‌دانند.

نتایج این نظرسنجی جدید که از عصر روز شنبه تا روز سه شنبه صورت گرفت، نشان می‌دهد ۷۹ درصد بزرگسالان آمریکایی؛ جو بایدن را پیروز انتخابات ریاست جمهوری می‌دانند.

بر اساس نتایج این نظرسنجی، ۱۳ درصد از شرکت کنندگان در این نظرسنجی نیز گفتند که نتیجه این انتخابات هنوز قطعی نیست، سه درصد هم دونالد ترامپ رئیس جمهور فعلی را پیروز این انتخابات دانستند و پنج درصد نیز گفتند که نمی‌دانند پیروز این انتخابات چه کسی است.

این نظرسنجی همچنین نشان می‌دهد که حدود ۶۰ درصد جمهوریخواهان و تقریبا همه دموکرات‌ها می‌گویند که جو بایدن پیروز این انتخابات است.

موسسه تحقیقاتی ادیسون اعلام کرد جو بایدن - که کسب ۲۷۰ رای الکترال را برای پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا لازم داشت- ۲۷۹ رای الکترال را مقابل ۲۱۴ آرای الکترال دونالد ترامپ رئیس جمهور فعلی این کشور کسب کرد.

بایدن در واقع ۷۶ میلیون و ۳۰۰ هزار رای یا ۵۰ و هفت دهم درصد کل آرای مردمی را در این انتخابات به دست آورد و دونالد ترامپ ۷۱ میلیون و ۶۰۰ هزار رای یا ۴۷ و شش دهم درصد آرای انتخاباتی را از آن خود کرد.

دونالد ترامپ هنوز نتیجه این انتخابات را به رسمیت نشناخته است و پیش از آن که آرای انتخاباتی شمرده شود، اعلام پیروزی زودهنگام کرد. وی بارها نیز بدون ارائه هیچ گونه مدرک و شواهدی ادعا کرده است که قربانی تقلب گسترده انتخاباتی شده است. این ادعاها نیز از سوی برخی از اعضای کابینه ترامپ منعکس شده است.

۲۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۶
کد خبر: 6129

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha