بیمه درمانی میلیون‌ها آمریکایی در خطر است

در حالی که شیوع ویروس همه گیر کرونا در آمریکا بیداد می‌کند، بیمه درمانی میلیون‌ها نفر در دیوان عالی این کشور در معرض خطر قرار گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از خبرگزاری صداوسیما، در حالی که شیوع ویروس همه گیر کرونا در آمریکا بیداد می‌کند، ‏ بیمه درمانی میلیون‌ها نفر در دیوان عالی این کشور در معرض خطر قرار گرفته است.
خبرگزاری فرانسه از واشنگتن با طرح این پرسش که آیا دونالد ترامپ که تاکنون نتوانسته است برجسته‌ترین قانون بیمه درمانی باراک اوباما را ساقط کند، با تغییر عمیق در دیوان عالی می‌تواند پس از به پایان رسیدن دوران ریاست جمهوری خود موفق به این کار شود؟، نوشت: عالی‌ترین نهاد قضایی در آمریکا که سه نفر از ۹ عضو آن را دونالد ترامپ رئیس جمهور کنونی آمریکا منصوب کرده است، سه شنبه طرح بیمه درمانی موسوم به "اوباماکر" را که در سال ۲۰۱۰ تصویب شد، بررسی می‌کند؛ قانونی که جمهوریخواهان هرگز از انتقاد از آن در صحنه سیاسی و دستگاه قضایی دست برنداشتند و آن را به چالش کشیدند.
تصمیم‌گیری درباره این طرح که قرار است در سال ۲۰۲۱ انجام شود، به احتمال زیاد بیش از ۲۰ میلیون آمریکایی را از پوشش بیمه درمانی محروم می‌کند؛ آن هم زمانی که شیوع ویروس همه گیر کووید-۱۹ در این کشور بیداد می‌کند.
چنانچه دیوان عالی همانطور که دولت دونالد ترامپ از آن خواسته است، بپذیرد که طرح پوشش درمانی اوباماکر را به طور کامل لغو کند، این موضوع سبب می‌شود تا حمایت‌هایی که برای بیش از ۱۰۰ میلیون فرد مبتلا به بیماری مزمن در نظر گرفته شده است، از بین برود. هدف از این طرح این بود که از طریق توسعه پوشش بیمه، بر کیفیت و مقرون به صرفگی بیمه سلامت افزوده و از هزینه‌های مراقبت سلامت کاسته شود.
این چالش‌های بزرگ بحث‌های داغی را در جریان روند تأیید قاضی ایمی کونی بارت ایجاد کرد، تا آنجا که سناتورهای جمهوریخواه تنها یک هفته پیش از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در تاریخ سوم نوامبر با عجله وی را وارد دیوان عالی آمریکا کردند.

۲۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۰
کد خبر: 5972

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha