ببینید: پهپاد ترکیه مختصات دقیق محل سانحه بالگرد حامل رئیس‌جمهور را ارسال کرد

براساس اعلام منابع میدانی، مختصات دقیق موقعیت جغرافیایی بالگرد سانحه دیده حامل رئیس‌جمهور با پایش هوایی منطقه مشخص شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از ایرنا، تیم‌های عملیاتی و امدادی هم‌اکنون در مسیر عزیمت به نقطه تایید شده سانحه به نام «طویل» هستند.

حادثه بالگرد رئیس جمهور ,

در عین حال پهپاد آکینجی ترکیه یک نقطه حرارتی که احتمالا متعلق به محل سقوط بالگرد است را تشخیص داده و اطلاعات مربوطه را برای مقامات ایران ارسال کرده است.

بالگرد حامل آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور پس از افتتاح «سد قیز قلعه سی» در مسیر افتتاح «ارتقای کیفیت پالایشگاه تبریز» در منطقه جنگلی دیزمار بین روستای اوزی و پیر داوود ظهر روز گذشته (یکشنبه -۳۰ اردیبهشت) دچار سانحه شد.

نیروهای امدادی از همان ساعات اولیه در منطقه حاضر شده و تا لحظه انتشار خبر مشغول تفحص هستند.

حرکت تیم‌های امدادی به سمت نقاط حرارتی محل سانحه بالگرد رئیس جمهور

حرکت تیم‌های امدادی به سمت نقاط حرارتی محل سانحه بالگرد رئیس جمهور

ستاد ملی مدیریت شرایط اضطراری هلال‌احمر در اطلاعیه‌ شماره ۵ خود، از حرکت تیم‌های امدادی هلال‌احمر به ۲ نقطه حرارتی شناسایی شده محل سانحه بالگرد حامل رئیس جمهور و همراهان وی خبر داد.

ستاد ملی مدیریت شرایط اضطراری هلال‌احمر در اطلاعیه‌ شماره ۵، آخرین اقدامات جست‌وجو در سانحه بالگرد رئیس جمهوری را اعلام کرد.

در این اطلاعیه آمده است: با توجه به شناسایی ۲ نقطه حرارتی توسط پهپاد ترکیه‌ای در روستای طویل، تیم‌های امدادی هلال‌احمر به سمت محل احتمالی فرود بالگرد در حرکتند.

«در حال حاضر تعداد ۷۳ تیم امدادی، در منطقه جست‌وجوی بالگرد حادثه‌دیده در روستای طویل حضور دارند که از این تعداد، ۲۳ تیم‌ آنست هلال‌احمر (سگ‌های زنده‌یاب) هستند که به همراه تجهیزات پیشرفته و تخصصی از تهران و استان‌های مجاور به منطقه وقوع حادثه اعزام شده‌اند.»

در این اطلاعیه تصریح شده است: ستاد ملی مدیریت شرایط اضطراری هلال‌احمر نوشت: شرایط جوی منطقه، مه‌گرفته و بارانی بوده و عملیات جست‌وجو با وجود شرایط سخت و کاهش دید در منطقه و همچنین مخاطرات محیطی از سوی تیم‌های امدادی ادامه یافته است. اخبار تکمیلی در اطلاعیه‌های بعدی اعلام می‌شود.

۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۴:۲۵
کد خبر: 55554

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha