تأسیس شرکت سازنده پهپادهای ترکیه در اوکراین

رئیس‌جمهور اوکراین اعلام کرد شرکت ترکیه‌ای «بیرقدار» کارخانه‌ای در اوکراین برای ساخت هواپیماهای بدون‌سرنشین راه‌اندازی خواهد کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین روز جمعه با رئیس شرکت دفاعی «بیرقدار» ترکیه دیدار کرد و گفت که این شرکت کارخانه‌ای در اوکراین برای ساخت هواپیماهای بدون سرنشین راه‌اندازی خواهد کرد.

خبرگزاری رویترز در گزارشی مدعی شد، پهپاد بیرقدار (Bayraktar TB۲) در اوکراین بسیار محبوب بوده است، جایی که به نابودی بسیاری از سامانه‌های توپخانه و خودروهای زرهی روسیه کمک کرد.

زلنسکی پس از دیدار با «هالوک بیرقدار» مدیر اجرایی بیرقدار در کی‌یف، در یک پست آنلاین گفت: «ما درباره جزئیات ساخت کارخانه بیرقدار در اوکراین و تولید کالاهای جدید با استفاده از قطعات اوکراینی بحث کردیم.»

رویترز نوشت ویدئویی که در فضای مجازی منتشر شد نشان می‌دهد که زلنسکی نشان لیاقت اوکراین را به بیرقدار می‌دهد. در مقابل، زلنسکی یک پیراهن سنتی گلدوزی شده اوکراینی با یک پهپاد دریافت کرد.

روسیه پیشتر به دلیل فروش پهپادهای این کشور به اوکراین از ترکیه شکایت کرده بود. چندی پیش از این دولت اوکراین از تصویب پیش‌نویس قانونی برای توافق با ترکیه به منظور تولید و نگهداری پهپادهای «بیرقدار» در اوکراین خبر داده بود.

۱۹ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۶
کد خبر: 32756

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha