تامین سه میلیارد دلار ارز برای واردات کالا از ابتدای فروردین تاکنون

معاون ارزی مرکز مبادله طلا و ارز گفت: از ابتدای فروردین تا کنون سه میلیارد دلار ارز برای کالاهای اساسی و خدمات تجاری پرداخت شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد طرز علی معاون ارزی مرکز مبادله طلا و ارز گفت: امروز دلار اسکناس در مرکز مبادله طلا و ارز با نرخ ۴۳ هزار و ۷۱۵ تومان، یورو با نرخ ۴۶ هزار و ۵۹۹ و درهم هم با نرخ ۱۱ هزارو ۹۰۳ تومان عرضه شد . در تالار حواله ارز دلار با نرخ ۴۰ هزار و ۷۹۵ تومان، یورو با نرخ ۴۳ هزار و ۴۸۷ تومان و درهم هم با نرخ ۱۱ هزار و ۱۰۸ تومان معامله شد.

وی افزود: میزان تامین ارز از اول فرردین ماه برای کالاهای اساسی و دارو با نرخ ۲۸ هزار تومان ۶۲۱ میلیون دلار بوده است و برای کالاهای تجاری و بازرگانی هم با نرخ ۴۱ هزار تومان به میزان یک میلیون و ۷۴۴ میلیون دلار تامین شده است همچنین کالاهای ارزی واردات در مقابل صادرات هم با نرخ توافقی برای ۵۳۹ میلیون دلار کالا تامین شده که در مجموع ۳ میلیارد دلار بابت واردات کالا تامین شد.

وی با اشاره به حراج شمش طلا هم گفت: هجدهمین حراج شمش طلای ایران برگزار شد که ۲ هزارو ۴۶۱ کیلوگرم معامله شد و امروز هم ۱۹ همین جلسه در حال برگزاری است که ۳۹۵ کیلوگرم طلا یک کیلویی عرضه می‌شود که ۱۴۵ مورد معامله با مبلغ ۴ میلیارد و ۸۲۰ میلیون تومان انجام شده است.

۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۷
کد خبر: 54624

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha