این موشک ایرانی کابوس اسرائیل است!

سرعت بالای موشک در فاز نهایی که قریب به ۱۴ برابر سرعت صوت است، سجیل را در برابر انواع سامانه‌های ضد بالستیکی مصون می‌سازد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، سجیل اولین موشک دوربرد سوخت جامد ایران است که با بهره گیری از موتوری دو مرحله‌ای، قادر به انهدام اهداف در برد ۲۰۰۰ کیلومتری است. تا پیش از رونمایی از موشک خرمشهر، سجیل پیشرفته‌ترین موشک ساخت ایران به حساب می‌آمد چراکه با بهره گیری از سوخت جامد، توانایی حمل سرجنگی به وزن ۶۵۰ کیلوگرم را داشت. سرعت بالای موشک در فاز نهایی که قریب به ۱۴ برابر سرعت صوت است، سجیل را در برابر انواع سامانه‌های ضد بالستیکی مصون می‌سازد.

بسیاری از کارشناسان و متخصصان، موشک بالستیک و دوربرد سجیل را جزو اولین گزینه‌های ایران برای پاسخ‌گویی به هر گونه تجاوز اسرائیل به کشورمان می‌دانند، موضوعی که این موشک را بیش از پیش مورد توجه جهانیان قرار داده است، چرا که برد این موشک ۲ هزار و ۳۰۰ کیلومتر است و حداکثر توان حمل ۴۰۰ کیلوگرم را دارد و این در حالی است که مسافت میان ایران و اسرائیل تنها ۱ هزار و ۳۰۰ کیلومتر است و این برد اضافه که در سلاح وجود دارد قدرت ویرانگری آن را افزایش می‌دهد. سجیل در کم‌تر از ۱۰ دقیقه و به اذعان اسرائیلی‌ها در مدت هفت دقیقه می‌تواند تل‌آویو را هدف قرار دهد.

۲۴ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۹
کد خبر: 54287
منبع: خبرآنلاین

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha