حمله بی‌سابقه معاون نخست‌وزیر ایتالیا به ماکرون/ اختلاف بالا گرفت

ایسنا : معاون نخست‌وزیر ایتالیا می‌گوید رئیس‌جمهور فرانسه با اظهارات خود درباره ارسال نیرو به اوکراین، اروپا را به خطر می‌اندازد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد «متئو سالوینی» معاون نخست‌وزیر ایتالیا روز شنبه گفت «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه با عدم عقب‌نشینی از اظهارات خود برای اعزام نیروهای نظامی ناتو به اوکراین، اروپا را به خطر می‌اندازد.

سالوینی که حزب راستگرای «لِگا» او در دولت ائتلافی «جورجیا ملونی» نخست‌وزیر ایتالیا حضور دارد، در یک تجمع با حضور رهبران راست افراطی اروپا در رم گفت ایده ماکرون برای اعزام نیرو به اوکراین «بسیار خطرناک، افراطی و بدون منطق» است.

معاون نخست‌وزیر ایتالیا در ادامه گفت: «فکر می‌کنم رئیس‌جمهور ماکرون با حرف‌های خود، باعث ایجاد خطر برای کشور و قاره ما می‌شود»

وزیر خارجه ایتالیا نسبت به اعزام نیروی نظامی ناتو به اوکراین هشدار داد.

او همچنین گفت: «مشکل پدران و مادران نیستند، بلکه جنگ‌طلب‌هایی مانند ماکرون هستند که طوری درباره جنگ صحبت می‌کنند، گویی‌که هیچ مشکلی وجود ندارد. من نمی‌خواهم برای کودکان‌مان، قاره‌ای را بگذارم که آماده ورود به جنگ جهانی سوم است».

معاون نخست وزیر ایتالیا و رهبر حزب راستگرا و ضدمهاجراتی «لیگ» پیروزی دونالد ترامپ نامزد جمهوریخواهان در انتخابات مقدماتی این حزب را تبریک گفت که در کشورش با واکنش‌های زیادی مواجه شد.

پیش از سالوینی، اظهارات ماه گذشته ماکرون با واکنش منفی متحدان فرانسه از جمله آلمان و کشورهایی اروپایی مواجه شده بود.

۵ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۳
کد خبر: 53674

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha