دخالت امانوئل ماکرون در انتخاب رئیس فدراسیون فوتبال فرانسه

رئیس پیشین اتحادیه فوتبال اروپا ممکن است با قبول پست ریاست فدراسیون فوتبال فرانسه پس از سال‌ها به این عرصه بازگردد.

نوئل لوگرائه رئیس فدراسیون فوتبال فرانسه که در هفته‌های اخیر به دلیل اتهام آزار جنسی چند کارمند زن سابق و فعلی این فدراسیون تحت‌فشار است، به نظر می‌رسد جایگاهش در این فدراسیون در خطر است. در حال حاضر تحقیقات قضایی در خصوص پرونده اتهام آزار جنسی علیه لوگرائه در جریان است، این در حالی است که موجی از انتقادات بابت مصاحبه‌ جنجالی‌اش با «رادیو مونت‌کارلو» که به‌نوعی زین‌الدین زیدان را زیرسؤال برده بود، به سوی او روانه شده است.

«رادیو مونت‌کارلو» حالا خبر می‌دهد که امانوئل ماکرون رئیس‌جمهور فرانسه در پی واکنش‌های شدید به اظهارات توهین‌آمیز نوئل لوگرائه درباره زین‌الدین زیدان، دست به کار شده و با میشل پلاتینی رئیس پیشین یوفا و برنده سه توپ طلا تماس گرفته و احتمال حضور او در پست ریاست فدارسیون فوتبال فرانسه را جویا شده است. طبق این گزارش؛ پلاتینی 67 ساله که پیش از این به طور رسمی اعلام بازنشستگی کرده، درهای بازگشت به فعالیت فوتبالی‌ را کاملاً به روی خود نبسته است.

میشل پلاتینی رئیس پیشین اتحادیه فوتبال اروپا (یوفا) اخیراً به همراه سپ بلاتر رئیس سابق فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) توسط دادگاهی در سوئیس از اتهامات فساد مالی در این کشور تبرئه شدند. کمیته اخلاق فیفا در حکم اولیه خود در ماه سپتامبر 2015 (آذر 1394) بلاتر و پلاتینی را به خاطر سوءمدیریت و فساد مالی به مدت هشت سال از هر گونه فعالیت فوتبالی محروم کرده بود. علت محرومیت این دو، پرداخت دو میلیون دلار وجه نقد - از این رقم به‌عنوان رشوه یاد شده است - از سوی بلاتر به پلاتینی در سال 2011 اعلام شده بود.

پلاتینی پیش از این سابقه فعالیت به عنوان نایب‌رئیس فدراسیون فوتبال فرانسه را در کارنامه مدیریتی‌اش داشته است. مهاجم پیشین یوونتوس بین سال‌های 1976 تا 1987 در عضویت تیم ملی فرانسه بود و در 72 بازی 41 گل نیز به ثمر رساند.

۲۱ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۱
کد خبر: 37904

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha