فلسطین خواستار تحریم فوری فوتبال اسرائیل شد

فدراسیون فوتبال فلسطین در نامه ای رسمی به فیفا خواستار اعمال تحریم‌ها علیه فدراسیون فوتبال اسرائیل به دلیل تخلفات نیروهای اشغالگر علیه ورزش فلسطین شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، فدراسیون فوتبال فلسطین در نامه‌ای رسمی به فیفا که نسخه‌ای از آن در اختیار روزنامه القدس العربی قرار گرفته است خواستار تحریم فدراسیون فوتبال رژیم صهیونیسیتی به خاطر تخلفات نیروهای اشغالگر علیه ورزش فلسطین شده است.

فدراسیون فوتبال فلسطین در این بیانیه از فیفا خواسته است که موضوع تحریم رژیم صهیونیستی را در دستور کار کنگره آینده این سازمان که ۱۷ ماه می (۲۸ اردیبهشت) در تایلند برگزار می‌شود، قرار دهد.

در ادامه بیانیه آمده است که این پیشنهاد فلسطین را ۶ فدراسیون دیگر تایید کرده اند و همگی آنها از فیفا درخواست کرده‌اند به الزامات بین المللی خود درباره حقوق بشر و قوانین انسانی پایبند باشد و موضعی قاطع و روشن را درباره کشتار عمومی که اسرائیل علیه مردم فلسطین انجام می دهد اتخاذ کند.

فدراسیون فوتبال فلسطین همچنین خواستار تحریم‌های فوری و مناسب علیه تیم‌های اسرائیلی از جمله تیم‌های ملی و باشگاهی این رژیم به خاطر تجاوزهای بی‌سابقه آن‌ها علیه حقوق بشر و قانون انسانی بین‌المللی در فلسطین و به ویژه در غزه شده است. در این بیانیه، فلسطینی‌ها همچنین از فیفا خواستند که اقدام قاطع علیه تبعیض و نژادپرستی رژیم صهیونیسیتی انجام دهد.

در پایان نامه فدراسیون فوتبال فلسطین به فیفا آمده است‌: تجاوز اخیر رژیم صهیونیستی باعث کشته شدن ۹۹ بازیکن فوتبال و تخریب بسیاری از اماکن ورزشی شده است و این نقض آشکار حقوق بشر، قوانین بین‌المللی و هنجارهای بشردوستانه است. فدراسیون فوتبال اسرائیل به ادغام باشگاه‌ها در شهرک‌های غیرقانونی که در زمین‌های تحت صلاحیت فدراسیون فوتبال فلسطین تأسیس شده‌اند، در لیگ اسرائیل ادامه می‌دهد که این نقض بسیاری از قوانین فیفا است و فیفا باید هر چه سریعتر اقدامی مناسب در این زمینه انجام دهد و این موضوع را در جلسه کنگره پیش رو بررسی کند.

۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۲
کد خبر: 53566

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha