۱۱ کشته و زخمی در تیراندازی‌های همزمان نزدیک تل‌آویو + فیلم و عکس

در جریان عملیات جوانان فلسطینی دو تیراندازی همزمان در نزدیکی تل آویو رخ داد که ۱۱ شهرک نشین کشته و زخمی شدند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از  الجزیره، رسانه‌های صهیونیستی از دو تیراندازی همزمان در شهر بنی براک در شرق تل‌آویو خبر دادند. بنا بر گزارش‌ها بر اثر این تیراندازی‌ها با مسلسل، پنج شهرک نشین کشته و شش تن زخمی شدند که حال آن‌ها بسیار وخیم ست.

المیادین نیز در خبری فوری گزارش داد که در جریان عملیات تیراندازی در شهر بنی براک در شرق تل‌آویو که توسط یک موتور سیکلت سوار و با یک اسلحه کلاشینکف انجام شد، پنج نفر کشته شدند.

بر اساس اعلام منابع عبری نفتالی بنت، نخست وزیر رژیم صهیونیستی ساعت ۱۰ شب به وقت محلی یک جلسه مشورتی امنیتی برگزار می‌کند. بنی گانتس وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در مورد عملیات در بنی براک با حضور سران سرویس‌های امنیتی گفتگو می‌کند. شهردار بنی براک پس از کشته شدن ۵ نفر در عملیات تیراندازی خطاب به شهرک نشینان اعلام کرده است که؛ در خانه هایتان بمانید و خارج نشوید.

شبکه الجزیره اعلام کرد پلیس رژیم صهیونیستی عامل این حمله را دستگیر کرده، ولی هویت وی را اعلام نکرده است. پلیس رژیم صهیونیستی اعلام کرد تیراندازی در سه مرحله و در دو منطقه بنی براک و رمات غان در شرق تل‌آویو رخ داده است. بنابر اعلام کانال ۱۲ رژیم صهیونیسیتی عامل تیراندازی بنی براک همان بود که در محله رمات غان به یک پلیس تیراندازی و او را زخمی کرده بود. کانال ۱۳ رژیم صهیونیستی در ارزیابی‌های اولیه خود مهاجم را یک فلسطینی از سرزمین‌های اشغالی معرفی کرده است.

کانال ۱۱ تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز اعلام کرد مهاجم یک فلسطینی به نام ضیا حمراشه ۲۷ ساله اهل روستای یعبد در نزدیکی جنین در شمال کرانه باختری است. حمراشه یکی از مجریان عملیات قهرمانانه امشب در شرق تل آویو بود که به ضرب گلوله نظامیان اسرائیلی به شهادت رسید. او از اعضای جنبش فتح قبلا در زندان رژیم صهیونیستی در بند اسارت بوده است.

ضیا حمراشه ۲۷ ساله

بر اساس اعلام مرکز اطلاع رسانی فلسطین، مجریان عملیات امشب در تل آویو ۳ نفر بودند که یکی از آن‌ها به شهادت رسیده، یک نفر زخمی شده و یک نفر هم موفق به فرار شد که رژیم صهیونیستی جست و جو برای یافتن او را آغاز کرده است.

در پی عملیات تیراندازی در تل آویو هم اکنون بانگ تکبیر در مساجد غزه سر داده شد.

تیراندازی‌ در تل‌آویو

«شبکه قدس» به نقل از منابع عبری زبان گزارش داد اشغالگران در حال تقویت حضور امنیتی خود در کرانه باختری به ۴ گردان دیگر است، و این در حالی است که روز گذشته با ۴ گردان دیگر تقویت شده بود.

منابع عبری زبان اعلام کردند پلیس رژیم صهیونیستی از کشته شدن یکی از اعضای خود در عملیات تیراندازی «دیا همراشه» در «بنی براک» تل‌آویو خبر می‌دهد.

خبرنگار شبکه قدس گزارش داد، مردان جوان در ورودی شهرک «ازون» در شرق «قلقیلیه» به سمت اتوبوس و خودروهای اسرائیلی کوکتل مولوتف پرتاب می‌کنند.

شبکه قدس همچنین به نقل از منابع مطبوعاتی نوشت، شورشیان به سمت پاسگاه مستقر در جبل سبعیح در شهر بیتا در جنوب نابلس آتش گشودند. شهرک‌نشینان صهیونیست نیز به روستای «عسیره القبلیه» در جنوب «نابلس» حمله کرده و یک خودرو را سوزانده‌اند. نیروهای ارتش اشغالگر همچنین به شهر «یباد» در جنوب غربی «جنین» یورش بردند.

۱۰ فروردین ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۰
کد خبر: 26675

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha