اولین طلای ایران در شنای قهرمانی آسیا/ نقره چهارم هم کسب شد

سامیار عبدلی، شنای ایران را در قهرمانی جوانان آسیا طلایی کرد و محمدمهدی غلامی نیز موفق شد نقره ۲۰۰ پروانه را برای تیم ملی ایران کسب کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، در روز دوم مسابقات شنا قهرمانی رده‌های سنی آسیا در فیلیپین سامیار عبدلی در ۵۰ متر آزاد رده سنی بالای ۱۸ سال مدال طلا و محمدمهدی غلامی در ۲۰۰ متر پروانه ۱۳-۱۴ مدال نقره را کسب کردند.

ملی‌پوشان شنای ایران در مرحله مقدماتی نخستین روز مسابقات شنای رقابت‌های قهرمانی جوانان آسیا موفق شدند در یازده ماده جواز حضور در فینال را کسب کنند. آراد مهدی‌زاده، شناگر جوان و مستعد ایران، توانست در ماده ۵۰ متر قورباغه رده سنی ۱۷-۱۵ سال با ثبت زمان ۰۰:۲۹.۰۷ رکورد این ماده را بهبود بخشد. محمدمهدی غلامی نیز در ماده ۲۰۰ متر پروانه رده سنی ۱۳ – ۱۴ سال با ثبت زمان ۰۲:۰۸.۷۳ موفق به رکوردشکنی شد.

ابتدا در فینال روز دوم این مسابقات محمد قاسمی در ماده ۴۰۰ متر مختلط رده سنی ۱۵-۱۷ سال به آب زد. قاسمی ۴۰۰ متر را در مدت زمان ۰۴:۳۵.۳۴ شنا کرد و موفق شد رکورد ملی این ماده را جابه‌جا کند. قاسمی با این زمان پنجم شد. رکورد پیشین این ماده توسط سعید ملکا آشتیانی با مدت زمان ۰۴:۳۶.۸۵ در سال ۱۳۸۹ به ثبت رسیده بود که قاسمی موفق به جابه‌جایی آن شد.

شنتیا نظری نیز در این ماده رده سنی ۱۳-۱۴ سال با ثبت زمان ۰۰:۳۰.۱۱ در جایگاه چهارم ایستاد و رکورد این ماده را بهبود بخشید. رکورد این ماده پیش از این توسط علیرضا عرب در سال ۱۴۰۱ با زمان ۰۰:۳۰.۴۵ به ثبت رسیده بود.

اما سریع‌ترین شناگر ایران در ماده ۵۰ متر آزاد رده سنی بالای ۱۸ سال خوش درخشید. سامیار عبدلی، رکورددار این ماده، در فینال با ثبت زمان ۰۰:۲۲.۸۳ موفق به کسب مدال طلا شد. عبدلی با دریافت این مدال دومین شناگر ایرانی است که موفق به کسب مدال طلای رقابت‌های قهرمانی جوانان آسیا شد. پیش از این محمد علیرضایی در سال‌های ۲۰۰۵ و ۲۰۰۷ موفق به کسب مدال طلا شده بود.

محمدمهدی غلامی، شناگر شیرازی ایران، در ادامه روند درخشش خود موفق شد سومین مدالش را در این مسابقات کسب کند. غلامی در ماده ۲۰۰ متر پروانه رده سنی ۱۳-۱۴ سال با زمان ۰۲:۰۵.۹۹ بر سکوی دوم ایستاد و بار دیگر رکورد این ماده را بهبود بخشید. او همچنین در مرحله مقدماتی این ماده موفق به جابه‌جایی رکورد شد.

اولین طلای ایران در شنای قهرمانی آسیا/ نقره چهارم هم کسب شد

شناگران و شیرجه‌روهای تیم‌ ملی ایران تاکنون موفق شده‌اند سه نقره و سه مدال برنز را در این رقابت‌ها کسب کنند.

۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۷
کد خبر: 52837

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha