قدرتمندترین مینی پی‌سی‌ جهان توان ایجاد موج در بازار را دارد + تصاویر و جزئیات

صاحبنظران معتقدند عرضه UH۱۸۵ Ultra در سال ۲۰۲۴ می‌تواند موجی در بازار مینی پی‌سی‌ها ایجاد کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، اواخر ماه گذشته میلادی در نمایشگاه CES ۲۰۲۴ در شهر لاس وگاس آمریکا، شرکت چینی Minisforum از برخی محصولات خود رونمایی کرد. از جمله این محصولات می‌توان از مینی ورک‌استیشن MS-۰۱ ، و نیز S۱۰۰-N۱۰۰ نام برد که دومی، کوچک‌ترین مینی پی‌سی POE جهان لقب گرفته است.

اما امسال محصول پرچمدار این شرکت چینی، بی‌شک UH۱۸۵ Ultra است که می‌توان آن را قدرتمندترین mini PC که تا به امروز ساخته شده است دانست.

در قلب مینی پی‌سی UH۱۸۵ Ultra یک پردازنده Core Ultra ۱۸۵H Meteor Lake اینتل با ۱۶ هسته و ۲۲ رشته، با فرکانس تا ۵.۱ گیگاهرتز قرار دارد.
این دستگاه همچنین از یک واحد پردازش عصبی(NPU) داخلی برای هوش مصنوعی، همراه با یک پردازنده گرافیکی مجتمع Intel Arc Xe-LPG با ۸ هسته Xe با فرکانس حداکثر ۲۲۵۰ مگاهرتز برخوردار است.

دو رابط ۵G

قابلیت‌های اتصال این دستگاه هم متنوع و چشمگیر است. UH۱۸۵ Ultra اولین مینی پی‌سی است که دارای رابط دوگانه ۵G با دو پورت شبکه ۵G RJ۴۵ است.
مینی پی‌سی UH۱۸۵ Ultra همچنین دارای دو درگاه USB۴ با سرعت بالا با پشتیبانی از DP و Thunderbolt bridge، دو اسلات DDR۵ ۵۶۰۰Mhz SODIMM تا ظرفیت ۹۶ گیگابایت، دو درایو M.۲ PCIe۴.۰ × ۴ SSD و نیز یک اسلات کارت SD است.

UH185 Ultra mini PC

مینی پی‌سی UH۱۸۵ Ultra

صفحه نمایش اختصاصی UH۱۸۵ Ultra

ویژگی قابل توجه این مینی پی‌سی که بر روی یک پایه عمودی قرار می‌گیرد، برخورداری از یک صفحه نمایش ۴ اینچی لمسی و چندمنظوره است که اطلاعاتی مانند زمان، تاریخ، دما و نیز آمار استفاده از منابع سیستم مانند CPU، GPU، RAM و SSD را نمایش می‌دهد.
همچنین UH۱۸۵ Ultra دارای یک وب‌کم ۱۰۸۰p است، و به طوری که گفته می‌شود، می‌توان وب‌کم و صفحه نمایش را برای کنفرانس ویدیویی استفاده کرد.
با این حال، امکان نمایش ویندوز برروی این صفحه نمایش وجود ندارد.

شرکت Minisforum هنوز در خصوص قیمت نهایی، و نیز زمان دقیق عرضه آن اظهار نظری نکرده است، یا در دسترس بودن آن وجود ندارد، اما انتظار می‌رود در ماه‌های آینده برای پیش‌سفارش در دسترس قرار گیرد.

صاحبنظران معتقدند عرضه UH۱۸۵ Ultra در سال ۲۰۲۴ می‌تواند موجی در بازار مینی پی‌سی‌ها ایجاد کند.

۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۹
کد خبر: 52795
منبع: ایتنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha