کشتی نفتی و تعدادی کشتی جنگی آمریکایی توسط ارتش یمن مورد هدف قرار گرفت

ارتش یمن از هدف قرار دادن یک فروند کشتی نفتی و تعدادی کشتی جنگی آمریکایی در خلیج عدن و دریای سرخ خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، شبکه خبری المسیره یمن از تجاوز جدید آمریکا و انگلیس به صنعاء پایتخت یمن خبر داد. 

بر اساس این گزارش، جنگنده‌های متجاوز آمریکایی و انگلیسی بار دیگر یک رشته حملات هوایی به صنعاء پایتخت یمن را از سرگرفتند. 

خبرنگار المسیره در صنعا گزارش داد که آمریکا و انگلیس در سه حمله تجاوزکارانه یک کارخانه سموم دفع آفات نباتی(حشره‌کش) را در محله النهضه در ناحیه الثوره در شمال صنعاء هدف قرار داده است.

منطقه عطان ۶ بار و منطقه النهدین در شرق صنعا سه بار هدف حمله مشترک آمریکا و انگلیس قرار گرفتند.

آمریکا و انگلیس در تجاوز به یمن، منطقه جبل عرام در شهرستان هَمْدان  واقع در شمال غرب صنعاء را دو بار و منطقه صَرِف در بنی حُشَیش واقع در شمال شرق یمن را طی سه نوبت مورد هدف قرار دادند.

همچنین خبرنگار المسیره در تعز گزارش داد که جنگنده‌های آمریکایی و انگلیسی طی دو نوبت شبکه ارتباطات در منطقه قراضه در شهرستان حیفان و نیز شبکه ارتباطات در منطقه شمیر در شهرستان مقبنه در این استان را هدف قرار دادند.

المیادین: صعناء و استان‌های حجه و تعز ۲۲ بار هدف حمله آمریکا و انگلیس قرار گرفتند

در همین ارتباط، خبرنگار المیادین گزارش داد که آمریکا و انگلیس ۲۲ بار صنعاء و استان‌های حجه و تعز را هدف حمله هوایی خود قرار دادند. 

این شبکه گزارش داد که آمریکا و انگلیس تنها صنعاء پایتخت یمن را  ۱۶ بار هدف حمله قرار دادند.

بر اساس این گزارش، آمریکا و انگلیس دو بار به منطقه جبل عَطّان در جنوب صنعاء حمله کردند. 

از سوی دیگر، شبکه خبری الجزیره گزارش داد که صدای انفجارها در صنعاء پایتخت صنعا شنیده شده است. این شبکه همچنین از قول رسانه‌های یمنی‌ گزارش داد که آمریکا و انگلیس طی  ۵ حمله مراکز و اهدافی را در صنعاء پایتخت یمن هدف قرار دادند. 

پنتاگون: ۱۸ نقطه در یمن را هدف قرار دادیم 

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اعلام کرد، نیروهای آمریکایی و انگلیسی ۱۸ هدف وابسته به ارتش یمن را بمباران کردند. 

وزارت دفاع آمریکا مدعی شد که در این حملات ۸ مرکز از جمله انبارهای تسلیحات و موشک، سامانه‌های هوایی و رادارها را هدف قرار گرفته است.

سی ان ان به نقل از یک مقام مسئول آمریکایی مدعی شد که حملات در یمن شامل چندین هدف وابسته به ارتش یمن از جمله صنعا پایتخت یمن بود. 

بر اساس ادعای این مقام آمریکایی، این حملات شامل هدف قرار دادن مراکز فرماندهی و کنترل، سایت‌های راداری و تأسیسات زیرزمینی انبار تسلیحات بود.

واکنش انصارالله یمن به حملات مشترک آمریکا و انگلیس به صنعاء

محمد البخیتی، عضو دفتر سیاسی جنبش انصار الله یمن در واکنش به این تجاوزات گفت: صنعا در معرض بمبارانی قرار گرفته که هدف از این حملات حمایت از عاملان جنایات نسل‌کشی در غزه است.

وی افزود: این بمباران عزم ما را برای ادامه عملیات در حمایت از غزه افزایش می‌دهد.

 واکنش یک منبع نظامی یمنی به تجاوز جدید آمریکا و انگلیس به صنعاء 

در همین ارتباط، یک منبع نظامی یمنی به المسیره گفت: تجاوز جدید هوایی آمریکا و انگلیس تلاشی ناکام با هدف جلوگیری از عملیات پشتیبانی یمن به ملت فلسطین در نوار غزه انجام گرفته است.

در عین حال ارتش یمن بامداد امروز با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: نیروی دریایی ارتش یمن با استعانت از خداوند متعال در یک عملیات نظامی منحصر به فرد، کشتی نفتی آمریکایی " TORM THOR" را در خلیج عدن با تعدادی موشک مناسب هدف قرار دادند.

ارتش یمن همچنین اعلام کرد که نیروی هوایی این کشور تعدادی کشتی جنگی آمریکایی را در دریای سرخ با تعدادی پهپاد هدف قرار داده است.

در بیانیه نیروهای مسلح یمن بر تداوم عملیات برای دفاع از کشور و مقابله با تجاوزات مشترک آمریکا و انگلیس در دریای سرخ و عربی تاکید شده است.

در این بیانیه آمده است: نیروهای مسلح در کنار همه مردم بزرگ یمن به انجام وظایف دینی، اخلاقی و انسانی خود در قبال مردم فلسطین ادامه می‌دهد و تا زمان رفع تجاوزات و محاصره علیه ملت فلسطین در غزه، عملیات نظامی آنها ادامه خواهد داشت.

۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۹
کد خبر: 52754
منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha