گروه‌های تجاری آمریکا خواستار صبوری ترامپ تا پایان شمارش آرا شدند

گروه‌های تجاری آمریکایی از دونالد ترامپ، جو بایدن و رسانه‌های خبری و همه آمریکایی‌ها خواستند زمان کافی برای شمارش همه آرای معتبر را بدهند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از رویترز، گروه‌های تجاری ایالات متحده روز چهارشنبه از دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا، جو بایدن نامزد دموکرات ریاست‌جمهوری و رسانه‌های خبری و همه شهروندان آمریکایی خواستند تا صبور باشند و اجازه دهند تا زمان کافی برای شمارش همه آرا معتبر وجود داشته باشد.

بر اساس این گزارش، ترامپ اوایل روز چهارشنبه پیروزی زودهنگام خود در انتخابات را اعلام کرد و ادعای مجدد خود درباره تقلب در انتخابات را مطرح کرد. وی همچنین خواستار توقف شمارش آرا در برخی ایالت‌ها شده است. این اظهارات ترامپ حتی موجب تعجب شدید برخی جمهوری‌خواهان شده و واکنش گروه‌های تجاری آمریکایی را در پی داشته است.

بر اساس آراء شمارش شده تا عصر پنجشنبه، تعداد آرا الکترال جو بایدن بیشتر از ترامپ بوده ولی نتایج نهایی انتخابات در جورجیا، پنسیلوانیا و برخی ایالت‌های دیگر هنوز مشخص نیست.

ستاد انتخاباتی ترامپ خواستار توقف شمارش آرا در میشیگان شده و همچنین خواستار بازشماری آرا در ایالت ویسکانسین است.

مدیران ارشد اتاق بازرگانی آمریکا، ای اف ال –سی آی او بزرگ‌ترین فدراسیون کارگری، انجمن ملی اوانجلیک و شبکه ملی آمریکایی‌های آفریقایی با انتشار بیانیه مشترکی اعلام کردند که خشونت، ارعاب و تهدید و سایر تاکتیک‌ها موجب تضعیف کشور خواهد شد.

این بیانیه افزود: یک انتخابات آزاد و منصفانه چیزی است که همه واجدین شرایط رأی‌دهی خواستار آن هستند، همه آرا باید مطابق با قانون شمارش شود و این مردم آمریکا هستند که نتیجه را تعیین خواهند کرد.

روفوس یرکسا مقام سابق دولت آمریکا که ریاست شورای تجارت خارجی را برعهده داشت، در این باره گفت: نگرانی‌هایی درباره شمارش آرا و سرکوب احتمالی صندوق‌های رأی در بین همکاران ما در سایر کشورهای دموکراتیک ایجاد شده است آن هم در شرایطی که سیاست‌های تجاری ترامپ بسیاری از متحدان ما را تحت‌فشار قرار داده است.

ترامپ پیش از این بارها از رأی‌گیری پستی به شدت انتقاد کرده و بدون ارائه سند و مدرک گفته است که رأی‌گیری پستی منجر به تقلب گسترده در انتخابات خواهد شد.

ترامپ خواستار متوقف شدن روند شمارش آرا در ایالت‌هایی شده است که پیش‌ازاین تصور می‌کرد به راحتی توانایی شکست دادن جو بایدن را دارد.

ترامپ تاکنون هیچ‌گونه سند و مدرکی را برای اثبات ادعای تقلب در انتخابات ارائه نکرده است. ستاد انتخاباتی ترامپ نیز از دیوان عالی خواسته است تا مانع از شمارش آرا پستی در ایالت پنسیلوانیا شود. شکایت مشابهی نیز در ایالت میشیگان ارائه شده است.

۱۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۰
کد خبر: 5268
منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha