سرنوشت غم‌انگیز زن ایرانی در ساحل کارائیب

​​​​​​​ همسر ایرانی یکی از مأموران ویژه سابق اداره مبارزه با مواد مخدر، به دست اعضای کارتل کشته شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از روزنامه هفت صبح| حدودا یک هفته پیش یک زن ایرانی، در حالی که در سواحل دریای کارائیب استراحت می‌کرد، به ضرب گلوله کارتل مواد مخدر کشته شد. نیکو هنربخش ۴۴ ساله ارتباطی با این باند خلافکار نداشت، فقط برای گذران وقت آنجا بود که بین درگیری مسلحانه قاچاقچیان مواد مخدر قرار گرفت.

رسانه‌های آمریکایی این زن را اهل لس‌آنجلس معرفی کرده‌اند اما شبکه‌های اجتماعی هنربخش نشان می‌دهد که پیشینه‌ای ایرانی دارد. یک مرد دیگر هم در این حادثه کشته شده که ظاهرا هدف اصلی شلیک باند مواد مخدر بوده است.

ابتدا وقتی خبر کشته شدن نیکو هنربخش منتشر شد، برخی رسانه‌های محلی مکزیک به اشتباه گزارش دادند که دو مقتول با یکدیگر در ارتباط بودند اما پلیس خیلی زود این شایعه را رد کرد. مشخص شد نیکو هنربخش همسر یکی از مأموران ویژه سابق اداره مبارزه با مواد مخدر بوده و این دو از سال ۲۰۱۳ با یکدیگر ازدواج کرده‌اند.

ماجرا از این قرار است: نیکو هنربخش به همراه دو سگ خود به ساحل یک اقامتگاه لاکچری در شهر تولوم در مکزیک به نام «هتل سلینا» رفته بود. یک باند مواد مخدر مردی به نام شان بیلاری را خارج از این اقامتگاه دنبال می‌کنند و بیلاری به رستوران این اقامتگاه پناه می‌برد. ماموران می‌گویند بیلاری هم عضو یک گروه مواد مخدر بوده و در جیب او کوکائین و قرص پیدا شده است.

قاتلان، بیلاری را تا داخل اقامتگاه دنبال می‌کنند و به سمت او چندین گلوله‌ مرگبار شلیک می‌کنند. نیکو هنربخش هم که در ساحل همین هتل مشغول وقت‌گذرانی بوده مورد اصابت گلوله قرار می‌گیرد و جان خود را از دست می‌دهد. به گفته پلیس، در حال حاضر دو نفر از قاتلان نیکو و شان بیلاری بازداشت شده‌اند اما دیگر اعضای باند همچنان تحت تعقیب هستند.

از هنربخش و لحظات آخر زندگی‌اش چه می‌دانیم؟
از پست‌های اینستاگرام هنربخش که به نیکو هنر شناخته می‌شود، می‌توان فهمید که بین جنوب کالیفرنیا و منطقه کانکون در مکزیک در رفت و آمد بوده و در زمان مرگش در کانکون زندگی ‌کرده است. همچنین عکس‌های زیادی را به همراه همسرش در هتل‌ها و رستوران‌های ساحلی به اشتراک می‌گذاشت.

سوابق آنلاین نشان می‌دهد که او و همسرش یک خانه در بورلی هیلز داشته‌اند و هنربخش برای مدتی در شیکاگو به عنوان مشاور املاک مشغول بوده است. همسر نیکو، کارل پرمن حدودا یک سال پیش به عنوان افسر حراست یک شرکت املاک و مستغلات در مکزیک و کارائیب، منصوب شد. پیش از این در شهرداری، دولت فدرال، اطلاعات نظامی و پلیس نظامی ارتش ایالات متحده خدمت می‌کرد. همچنین مجله «امنیت» در سال ۲۰۱۱ او را تاثیرگذارترین فرد امنیتی سال اعلام کرده است.

یکی از شاهدان روز حادثه در وبسایت ‌تریپ ادوایسر که یک وبسایت خدمات توریسم است، نوشته: «ساعت شش و ۴۰ دقیقه غروب روز یکشنبه بود. من و همسرم در کلاب ساحلی نشسته بودیم که ناگهان مردی را دیدیم که در بین جمعیت با اسلحه به دنبال مرد دیگری (بیلاری) می‌دود. ‌ حین دویدن به سمت او شلیک می‌کرد.

یک خانم توریست (نیکو هنربخش) با سگ‌هایش در فاصله چند متری ما بود که گلوله به او برخورد کرد و کشته شد. قاتل که یک بار به پشت مرد دیگر شلیک کرده بود، سرعتش را کم و دو بار دیگر از پشت به او شلیک کرد. بعد هم به سمت جمعیت دوید و فرار کرد.» او در ادامه توضیح داده است که نیروهای امنیتی ساحل هیچ اقدامی انجام ندادند و حتی بالیا سر دو مقتول نیامدند. «به جای نیروهای امنیتی، مهمانان دیگری که در ساحل حضور داشتند، به کمک مقتولین دویدند.

کسانی که در آن ساحل کار می‌کردند جوری رفتار می‌کردند که انگار اتفاق خاصی نیفتاده است. حتی به دیگر افراد هم دستوراتی مثل اینکه روی زمین بخوابیم و آرامش‌مان را حفظ کنیم، ندادند و به پلیس هم برای کمک زنگ نزدند.»

فردی دیگر نوشته است که هنربخش از اقوام نزدیک او بوده و مادر این زن ۴۴ ساله از اخبار متوجه قتل دخترش شده است.

۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۶:۱۱
کد خبر: 52673

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha