دوپینگ والیبالیست سرشناس با ماده مخدر؟ / خبری که آبروی والیبال را تهدید می کند

به فاصله چند روز بعد از اعلام مثبت‌شدن تست دوپینگ یکی از بسکتبالیست‌ها به‌دلیل استفاده از ماده‌های استانوزول و متاندینون، نتیجه تست دوپینگ یکی از والیبالیست‌های سرشناس کشور هم مثبت اعلام شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد ، به فاصله چند روز بعد از اعلام مثبت‌شدن تست دوپینگ یکی از بسکتبالیست‌ها به‌دلیل استفاده از ماده‌های استانوزول و متاندینون، نتیجه تست دوپینگ یکی از والیبالیست‌های سرشناس کشور هم مثبت اعلام شده است.

اخیرا یکی از کارمندان فدراسیون والیبال با انتشار یک استوری از دوپینگی‌بودن یکی از والیبالیست‌ها خبر داد و پیگیری‌ها مشخص کرد که فرد مذکور یکی از ستاره‌های سرشناس والیبال است که از تیم‌ملی خداحافظی کرده اما همچنان مشغول بازی در رده باشگاهی است و در مسابقات اخیر جام باشگاه‌های آسیا در تهران نیز حضور داشته است.

ظاهرا در آزمایش انجام‌شده از این والیبالیست مشخص شده که از یک ماده ممنوعه مخدر استفاده کرده که جریمه‌اش بین سه‌ماه تا ۶سال محرومیت از حضور در میادین خواهد بود و احتمالا باعث می‌شود این بازیکن بازنشسته شود. البته شنیده می‌شود وی اعتراض خود را اعلام کرده و خواستار نمونه دوم شده است، با این حال به‌نظر می‌رسد محرومیت این والیبالیست شناخته‌شده که سال‌ها عضو تیم‌ملی بوده، قطعی است.

فدراسیون والیبال: دوپینگ با مواد مخدر صحت ندارد

اما در همین رابطه دقایقی پیش دبیرکل فدراسیون والیبال در مورد مثبت شدن نمونه اولیه تست دوپینگ یکی از بازیکنان توضیحاتی ارائه داد.به  میلاد تقوی، دبیر فدراسیون والیبال در این مورد به ایسنا گفت: تست اول مثبت شده و تا رسیدن به نتیجه قطعی فاصله داریم. مراحل قانونی باید در این زمینه طی شود.  

او با بیان اینکه "فقط همین یک نمونه مثبت اعلام شده است،" ادامه داد: این تست ربطی به جام باشگاه‌ها ندارد و در طول لیگ گرفته شده است. نتیجه را به فرد مربوطه ابلاغ کرده‌ایم و تا اعلام نتیجه قطعی فاصله داریم.تقوی در پاسخ به گمانه‌زنی‌هایی که تست مثبت این بازیکن را به مصرف مواد مخدر مربوط دانسته‌اند، گفت: اصلا چنین چیزی به ما گفته نشده و صحت ندارد.او در پاسخ به این سوال که چه ماده‌ای در نمونه اولیه این ورزشکار یافت شده است؟ بیان کرد: این موضوع را باید ستاد مبارزه با دوپینگ پاسخ بدهد و ما فقط بحث اجرایی را انجام می‌دهیم.

۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۴
کد خبر: 28456

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha