کشف ۶۵۰ تن مواد مخدر توسط پلیس از ابتدای سال به ارزش بیش از ۴ هزار میلیارد تومان!

رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر از کشف بیش از ۶۵۰ هزار کیلوگرم موادمخدر از ابتدای سال جاری توسط پلیس خبر داد و گفت: ارزش مالی موادمخدر مکشوفه در مدت مذکور چهار هزار و ۴۸۱ میلیارد تومان بوده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از تسنیم ؛ سردار مجید کریمی صبح امروز در نشست خبری با اشاره به کشف بیش از ۶۵۰ هزار کیلوگرم موادمخدر از ابتدای سال جاری تا ۱۱ آبان ماه ۹۹ توسط پلیس، اظهار کرد: در مدت مذکور ۱۳۶ فقره عملیات درگیری با باندهای موادمخدر داشتیم و ۱۰۶ نفر از عناصر اصلی قاچاق موادمخدر توسط پلیس شناسایی و بازداشت شدند.

رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر افزود: در مدت مذکور سگهای موادیاب پلیس مبارزه با موادمخدر نیز موفق به کشف بیش از ۴۷ تن مواد مخدر شدند.

به گفته این مقام انتظامی، ارزش مالی مواد مخدر مکشوفه در مدت مذکور، چهار هزار و ۴۸۱ میلیارد تومان بوده و این مقادیر مواد مخدر از نقطه صفر مرزی تا درون شهرها و روستا کشف شده است.

وی با اشاره به دریافت ۲۷ هزار و ۸۰۰ مورد گزارش مردمی مبنی بر فعالیت قاچاقچیان مواد مخدر، گفت: این تعداد تماس منجر به کشف ۵۹ هزار کیلو انواع موادمخدر شده است.

کریمی با بیان اینکه در یک سال اخیر تولید ماده مخدر شیشه در کشور افغانستان افزایش پیدا کرده، بیان کرد: پلیس در این مدت موفق شده بیش از ۱۰ هزار کیلو ماده مخدر شیشه تولید شده در کشور افغانستان را که به کشور ما وارد شده بود، کشف کند.

رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر از افزایش ۲۸ درصدی کشفیات مواد مخدر، افزایش هشت درصدی بازداشت عناصر اصلی توزیع مواد مخدر و افزایش ۱۰ درصدی کشفیات مواد مخدر توسط سگهای موادیاب در مدت مذکور (ابتدای سال جاری تا ۱۱ آبان ۹۹) نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

به گفته این مقام انتظامی، در مهر ماه سال جاری، ۱۴۳ باند قاچاق موادمخدر توسط پلیس منهدم شده، ۱۰ فقره عملیات درگیری مسلحانه صورت گرفته و چهار قاچاقچی مواد مخدر نیز به هلاکت رسیده‌اند.

۱۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۵
کد خبر: 5165

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha