آلمان:باید آماده درگیری با روسیه باشیم

برویر با بیان اینکه آلمان از فرصتی بی‌انتها برای ایجاد ارتشی که توانایی شرکت در یک درگیری نظامی را داشته باشد برخوردار نیست، هشدار داد: در حال حاضر احتمال یک رویارویی نظامی با مسکو در بالاترین حد خود از زمان پایان جنگ سرد قرار دارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد کارستن برویر رئیس ستاد مشترک ارتش آلمان خواستار ایجاد یک نیروی نظامی بازدارنده قدرتمند برای این کشور شد و تاکید کرد: باید آماده درگیری با روسیه طی پنج سال آینده باشیم.

وی با اشاره به اینکه با دنبال کردن شواهد و قرائن، می‌توان پیش‌بینی کرد که پنج تا هشت سال آینده یک تهدید نظامی از سوی روسیه آلمان را تهدید خواهد کرد، افزود: البته این به معنای آن نیست که در آن زمان به طور حتم یک درگیری نظامی بین روسیه و آلمان به وقوع خواهد پیوست اما این احتمال وجود دارد.

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در پیامی در ایکس چهل‌ و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران را تبریک گفت.

برویر همچنین با پیشنهاد برقراری مجدد نوعی از نظام وظیفه اجباری در آلمان، خاطرنشان کرد: جامعه آلمان باید ذهنیت خود را تغییر و سوئد را الگوی خود قرار دهد که نظام وظیفه اجباری را برای اکثر شهروندان خود در نظر گرفته است، شهروندانی که پس از دیدن آموزش نظامی به نیروهای ذخیره تبدیل می‌شوند.

پاتریک سندرز فرمانده نظامیان انگلستان پیش‌تر ضمن درخواست از مقامات لندن برای آماده کردن مردم درخصوص جنگ احتمالی با روسیه، خطاب به مردم این کشور، گفت: آماده نبرد با مسکو باشید.

اولاف شولتز، صدراعظم آلمان روز دوشنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک با گابریل آتال، نخست وزیر فرانسه گفت که پایان درگیری در اوکراین در هیچ چشم اندازی نمی‌گنجد.

فرمانده نیروهای مسلح انگلستان اولین مقامی نیست که نسبت به وقوع جنگ احتمالی با روسیه به مردم کشورش هشدار داده است بلکه برخی دیگر از مقامات اروپایی نیز پیش‌تر نسبت به احتمال وقوع جنگ با روسیه هشدار داده بودند.

در همین ارتباط بوریس پیستوریوس وزیر دفاع آلمان هم به تازگی پیش‌بینی کرده بود که احتمال دارد پیمان نظامی آتلانتیک شمالی (ناتو) در پنج تا هشت سال آینده به یک درگیری نظامی تمام عیار با روسیه کشیده شود.

پیستوریوس در مصاحبه با شبکه تلویزیونی «زد دی اف» با تائید تلویحی گزارش روزنامه بیلد، اعلام کرد که آلمان باید احتمال وقوع جنگ با روسیه را در نظر گرفته و خودش را آماده چنین رویدادی کند.

وزیر امور خارجه آلمان گفت که گسترش عملیات اسرائیل در شهر رفح واقع در جنوب غزه «عملا غیر قابل توجیه» خواهد بود.

در همین ارتباط، لهستان نیز در حال ارتقای توان نظامی خود با تسلیح و جذب هزاران سرباز بیشتر برای تبدیل شدن به قدرتمندترین ارتش در اروپا است.

همچنین راب باوئر رئیس کمیته نظامی ناتو هم پیش‌تر عنوان کرده بود که در حال حاضر، پیمان آتلانتیک شمالی با وضعیتی خطرناک در جهان مواجه شده است که در دهه‌های اخیر هرگز وضعیتی مشابه آن را تجربه نکرده بود.

۲۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۴
کد خبر: 52302

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha