فرانسه و آلمان: با همکاری جو بایدن با اقدامات منطقه‌ای ایران مقابله می‌کنیم!

وزیران خارجه فرانسه و آلمان در یادداشتی مشترک از هماهنگی کامل با دولت منتخب آمریکا در مقابله با ایران گفتند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، فرانسه و آلمان به طور مشترک از جو بایدن رئیس جمهور منتخب آمریکا، خواستند تا اقداماتی را در دستور کار قرار دهد تا صلح‌آمیز بودن فعالیت هسته‌ای ایران تضمین شود.

این دو کشور اعلام کردند که با همکاری رئیس جمهور منتخب آمریکا در برابر چالش‌های ایران در سطح منطقه مقابله خواهند کرد.

با نزدیک شدن به موعد عزیمت دولت دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا که به اتخاذ سیاست فشار حداکثر علیه ایران مشهور بود، آلمان و فرانسه خواستار رویکرد مشترک با جو بایدن رئیس جمهور منتخب آمریکا در مورد توافق هسته‌ای شدند.

در مقاله مشترک منتشر شده توسط روزنامه فرانسوی لوموند، ژان ایو لودریان وزیر خارجه فرانسه و هایکو ماس همتای آلمانی وی، در مورد آرزوی اروپا برای همکاری با جو بایدن گفتند و رئیس جمهور منتخب آمریکا را به اتخاذ رویکرد مشترک در پرونده هسته‌ای ایران فراخواندند. این دو از آمریکا خواستند تا اقداماتی را انجام دهد که بواسطه آن صلح آمیز بودن فعالیت هسته‌ای ایران تضمین شود.

آن‌ها همچنین بر ضرورت همکاری با دولت جدید آمریکا برای یافتن راه حلی برای چالش‌های ایران در سطح منطقه تأکید کردند.

اظهارات وزیران خارجه فرانسه و آلمان در حالی مطرح می‌شود که به تازگی امانوئل مکرون طی اظهاراتی وابستگی اروپا به فرانسه را علت اصلی عدم همکاری اقتصادی تهران و بروکسل خوانده بود. 

جو بایدن اگرچه گفته که به توافق‌های بین‌المللی که ترامپ از آن خارج شده باز خواهد گشت، در مصاحبه‌ای با سی‌ان‌ان در دوران کارزار انتخاباتی گفت که سیاست «فشار هوشمند» را علیه ایران پیگیری خواهد کرد. فشار هوشمند مولفه‌های همزمان حفظ نظام دیپلماتیک بین‌المللی با ایران و همچنین حفظ تحریم‌ها علیه کشورمان را دارد.

۲۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۸
کد خبر: 7124

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha