فرمانده کل ارتش عروج فاتح ارتفاعات حاج عمران سرتیپ امیر آذرفر را تسلیت گفت

سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران، به مناسبت عروج امیر سرتیپ دوم غضنفر آذرفر فرمانده اسبق لشکر ۶۴ ارومیه و فاتح ارتفاعات حاج عمران پیامی صادر کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، سرلشکر موسوی با صدور پیامی درگذشت امیر آذرفر فرمانده اسبق لشکر ۶۴ ارومیه را تسلیت گفت.

متن پیام بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

إِنَّ اللَّهَ یُحِبُّ الَّذِینَ یُقَاتِلُونَ فِی سَبِیلِهِ صَفًّا کَأَنَّهُمْ بُنْیَانٌ مَرْصُوصٌ

بار دیگر با عروج مردی از صفوف مجاهدان راه خدا به آسمان، خاطرات ناب سالهای دفاع مقدس احیا شد.

نام امیر سرافراز ارتش اسلام، فرزند ایران، سرتیپ دوم جانباز غضنفر آذرفر، با فتح ارتفاعات حاج عمران در عملیات پیروز کربلای ۷ عجین شده است.

مرحوم امیر آذرفر از شمار اسوه‌های شجاعت، غیرت، وطن‌دوستی و افتخار ایران و ایرانی است که در طول زندگی سربازی و سالهای جنگ تحمیلی و فرماندهی بر لشکرهای اقتدارآفرین ارتش، نقش بسزایی در دفاع از کشور داشت.

انسانی مؤمن و وارسته و مدیری شایسته و توانمند در اجرای مأموریت‌های دشوار که با ایمان به حقانیت دفاع مشروع و حفظ هویت و تمامیت ارضی ایران سربلند اسلامی در دوران دفاع مقدس، هم‌رکاب با شهید عزیز سپهبد علی صیاد شیرازی، حماسه‌ها آفرید.

ملت شریفمان، طراحی و فرماندهی مؤثر و روحیه‌بخش آن قهرمان سالهای جنگ تحمیلی در عملیات کربلای ۷ و آزادسازی ارتفاعات شمالغرب در شرایط بسیار دشوار جوی را فراموش نخواهد کرد.

امیر آذرفر با وجود دانش بالای نظامی و فرماندهیِ مقتدرانه، الگویی از تواضع و فروتنی بود و موفقیت‌های خود را مرهون وجود گرانمایه و همراهی سربازان، درجه‌داران و افسران هم‌رزم خود می‌دانست.

عروج آن فرمانده رشید ارتش جمهوری اسلامی ایران را به محضر فرمانده معظم کل قوا حضرت امام خامنه‌ای عزیز، پیشکسوتان عرصه جهاد به ویژه خانواده صبور آن مرحوم و مردم قدرشناس ایران و خطه قهرمان‌خیز لرستان تسلیت عرض می‌کنم و رجای واثق دارم با لطف خدای عادل، مأوا در بهشت برین، پاداش مجاهدت‌های آن رزمنده و فرمانده مخلص خواهد بود.

امیر سرتیپ کیومرث حیدری، فرمانده نیروی زمینی ارتش نیز با صدور پیامی، درگذشت امیر سرتیپ‌ دوم غضنفر آذرفر، را تسلیت گفت.

متن پیام به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

«و بشر الصابرین ألَّذین إذا أصابتهم مصیبه قالوا إنا للّه و إنا إلیه راجعون» (بقره/۱۵۶)

خبر درگذشت ناگهانی و عروج آسمانی مرد حماسه‌ساز سال‌های دفاع مقدس، سرباز ارتش اسلام و مجاهد نستوه، امیر سرتیپ دوم آذرفر، موجب تأسف و تألم خاطر همگان در نیروی زمینی ارتش شد.

مرحوم امیر سرتیپ دوم غضنفر آذرفر قهرمانی ایثارگر و رزمنده‌ای مخلص بود که جراحات و صدمات متعدد ناشی از دوران هشت سال دفاع مقدس را مدالی پرافتخار و عطیه‌ای الهی بر خود می‌دانست.

ایشان در ایمان، رشادت، اخلاص و ولایت‌مداری، اسوه‌ای تکرارنشدنی بود و فقدان این سرباز مخلص میهن، همرزمان آن بزرگوار در ارتش مکتبی و ولایی را متأثر کرد.

اینجانب به نیابت از تمام همرزمانم در نیروی زمینی محوری قهرمان ارتش، درگذشت امیر سرتیپ دوم غضنفر آذرفر را خدمت خانواده محترم ایشان تسلیت عرض می‌نمایم و از درگاه خداوند متعال، برای آن مرحوم علوّ درجات و برای بازماندگان صبر جمیل را خواهانم.

۱۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۳
کد خبر: 52103
منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha