برد ناپلئونی کره برابر استرالیا/ راز شکست استرالیا مقابل کره جنوبی از زبان آرنولد + فیلم خلاصه بازی

تیم ملی فوتبال کره‌جنوبی با برتری مقابل استرالیا به مرحله نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا صعود کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، در دومین دیدار مرحله یک چهارم جام ملت‌های آسیا از ساعت ۱۹:۰۰ امشب تیم‌های استرالیا و کره جنوبی در ورزشگاه الجنوب مقابل هم قرار گرفتند.

این بازی یادآور فینال سال ۲۰۱۵ بود که با برتری کانگوروها تمام شد. در این بازی شاگردان گراهام آرنولد در دقیقه ۴۱ با ضربه زیبای کریگ گودوین به گل رسیدند.

این نتیجه تا دقیقه ۵+۹۰ ادامه یافت تا اینکه سون هیونگ مین، کاپیتان کره‌ای درون محوطه جریمه حریف با خطای لویس میلر متوقف شد تا داور به سود این تیم اعلام پنالتی کند. هوانگ هی چان در دقیقه ۶+۹۰ این ضربه را به گل مساوی تبدیل کرد تا کار به وقت‌های اضافی بکشد.

مدافع تیم هیبرنیان اسکاتلند در دقیقه ۱۰۳ در گوشه نزدیک به محوطه جریمه استرالیا بار دیگر مرتکب خطا شد تا این بار خود سون در دقیقه ۱۰۴ با یک ضربه ایستگاهی دقیق گل دوم را وارد دروازه حریف کند.

در دقیقه ۱۰۵ کار برای استرالیا سخت‌تر شد و آیدن اونیل پس از بررسی صحنه از طریق VAR با کارت قرمز مستقیم اخراج شد تا این تیم نیمه دوم وقت‌های اضافی را ۱۰ نفره ادامه بدهد.

تیم کلینزمن در نهایت ۲ بر یک برنده شد.

پس از دیدار با اردن در مرحله گروهی و عربستان در یک چهارم، سومین باری بود که شاگردان کلینزمن در وقت‌های اضافی با زدن گل تساوی از شکست فرار می‌کنند.

این تیم از سال ۱۹۶۰ و دومین دوره جام ملت‌ها به قهرمانی نرسیده و اکنون با صعود به فینال یک گام به شکستن این طلسم ۶۳ ساله نزدیک‌تر شد.

احمد الکاف داور عمانی در این بازی به هری سوتار از استرالیا و کیم مین جائه از کره کارت زرد نشان داد.

۳۹۶۳۲ نفر تماشاگر این بازی بودند که البته بسیاری از آنها اهل کره جنوبی و استرالیا نبودند.

کره‌جنوبی سه‌شنبه برای صعود به فینال، مقابل اردن در ورزشگاه احمد بن علی قرار می‌گیرند. این ۲ تیم در مرحله گروهی به تساوی ۲ بر ۲ رضایت داده بودند.

سون هیونگ مین بهترین بازیکن شد.

راز شکست استرالیا مقابل کره جنوبی از زبان آرنولد

سرمربی استرالیا در پاسخ به سوال خبرنگار ایسنا گفت که کیفیت بازیکنان کره جنوبی مانع خواست تیمش برای گل نخوردن در دقایق پایانی شد.

به گزارش ایسنا، استرالیا جمعه شب در چارچوب مرحله یک چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا با نتیجه ۲ بر یک مقابل کره جنوبی شکست خورد.

این اتفاق در شرایطی افتاد که کره جنوبی برای چهارمین بار در این دیدار پس از دقیقه ۹۰ گل‌زنی کرد تا با این گل بازی به تساوی کشیده شود و در وقت‌های اضافه با درخشش سون به برتری برسند.

گل‌زنی در دقایق پایانی برای کره در شرایطی رخ داد که آرنولد در نشست قبل از این بازی در واکنش به گلزنی کره‌ای‌ها در دقایق پایانی گفته بود: «ما باید تمرکز زیادی داشته باشیم. آنها ترکیب قوی‌ای دارند. ما باید بدانیم چه کار کنیم. ما روی نقاط قوت کره کار کرده‌ایم و از نظر دفاعی آماده هستیم. عملکرد خوبی در بازی قبلی‌مان داشتیم اما باید ببینیم فردا فوتبال برای ما چه می‌خواهد. ما جلو می‌رویم و می‌بینیم که در این جام چه اتفاقی می‌افتد.»

پس از بازی خبرنگار ایسنا درباره این موضوع از آرنولد پرسید که با وجود تاکیدش در نشست قبل از بازی چرا نتوانستند این موضوع را کنترل کنند که او پاسخ داد: «کره جنوبی شامل بازیکنان باکیفیتی در لیگ‌های خارجی است. این بازیکنان در بایرن مونیخ، تاتنهام و پاری‌سن ژرمن بازی می‌کنند و این دلیلی است که آنها می‌توانند به این شکل عمل کنند. امشب هم در نهایت به همین دلیل آنها ما را مجازات کردند.»

فیلم خلاصه بازی استرالیا ۱ - کره جنوبی ۲

برنامه کامل مسابقات فوتبال جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ در قطر؛ ساعت پخش بازی‌های تیم ملی فوتبال + لینک پخش زنده

۱۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۴
کد خبر: 51955

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha