واکنش تند استرالیا به اهانت‌کنندگان به علیرضا فغانی

فدراسیون فوتبال استرالیا به دنبال اقدامات جنجالی طرفداران عراق پس از بازی با اردن از علیرضا فغانی حمایت کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، فدراسیون فوتبال استرالیا پس از اتفاقات بین بازی عراق و اردن از علیرضا فغانی حمایت کرد.

فدراسیون فوتبال استرالیا در بیانیه‌ای با حمایت از فغانی نوشت: "ایمنی و رفاه تمام کارکنان فدراسیون فوتبال استرالیا و اعضای جامعه فوتبال استرالیا اولویت ما است. فدراسیون دائماً با علیرضا در تماس است و از او و خانواده‌اش حمایت می‌کند. فوتبال استرالیا همچنین با e-Safety و آژانس‌های مجری قانون مربوطه در این مورد همکاری می‌کند."

پس از بازی، داور ایرانی که از اواخر سال ۲۰۱۹ در استرالیا حضور دارد و در لیست داوران استرالیایی جام ملت‌های آسیا قرار دارد، به شدت از سوی هواداران عراقی در فضای مجازی مورد سرزنش قرار گرفت. این اقدام شامل نظراتی در رسانه‌های اجتماعی، دادخواستی مبنی بر اخراج او از جام ملت‌ها و انتشار اطلاعات شخصی او در فضای مجازی بود.

عراق روز گذشته با نتیجه ۲-۱ مقابل اردن پیش افتاده بود و پیش بینی می‌شد که پس از گل ایمن حسین به دور یک چهارم نهایی صعود می‌کند. بازیکن عراق برای شادی پس از گل ترجیح داد که شادی پس از گل بازیکنان اردن بعد از گل اول‌شان را مورد تمسخر قرار بدهد. فغانی به همین دلیل کارت زرد دوم را به ایمن حسین نشان داد.

پس از این اخراج، تیم ملی فوتبال عراق برتری‌اش را مقابل اردن از دست داد و با گل‌های دقیقه ۹۵ و ۹۷، در نهایت با نتیجه ۳-۲ در ورزشگاه بین المللی خلیفه شکست خورد.

1984460

گفتنی است گروهی از روزنامه‌نگاران که در کنفرانس مطبوعاتی پس از بازی با خسوس کاساس، سرمربی تیم ملی عراق، درگیری لفظی داشتند آیدی کارتشان ضبط شده و از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا با محرومیت مواجه شدند.

همچنین کنفدراسیون فوتبال آسیا هم در حمایت از فغانی نوشت: "در حالیکه AFC در مورد عملکرد داوران اظهار نظر نمی‌کند، ما هر گونه تهدید، آزار و اذیت یا افشای اطلاعات شخصی را که داوران، بازیکنان، مقامات و همه ذینفعان ما را هدف قرار می‌دهد، به شدت محکوم می‌کنیم. کنفدراسیون فوتبال آسیا هر نوع رفتار غیرقانونی و خشونت آمیز را به شدت محکوم می‌کند و در برابر چنین اقداماتی واکنش نشان می‌دهد. AFC از اتفاقاتی که در جریان کنفرانس مطبوعاتی پس از بازی دیدار دو تیم عراق و اردن رقم خورد، عمیقاً ناراحت است و تصمیم سریع گرفته تا افراد خاطی را نه تنها در جام ملت‌های فعلی بلکه همچنین در مسابقات آتی AFC محروم کند."

ببینید: حرکت زشت ایمن‌حسین رو به هواداران اردن که باعث اخراجش شد

برنامه کامل مسابقات فوتبال جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ در قطر؛ ساعت پخش بازی‌های تیم ملی فوتبال + لینک پخش زنده

۱۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۰
کد خبر: 51831

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha