ستادهای بایدن و ترامپ برای نزاع طولانی آماده می‌شوند

در حالی که نتایج اولیه انتخابات آمریکا در برخی ایالت‌ها رسماً اعلام شده است، به نظر می‌رسد ستادهای انتخاباتی دو نامزد دموکرات و جمهوری‌خواه برای یک منازعه طولانی‌تر طی روزهای آینده آماده شده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی کنگره، نتایج نهایی انتخابات در برخی ایالت‌های مهم و کلیدی طی روزهای پایانی هفته جاری اعلام خواهد شد و ستادهای انتخاباتی جو بایدن نامزد دموکرات و دونالد ترامپ رئیس‌جمهور فعلی آمریکا برای یک منازعه دیگر تا پایان هفته آماده می‌شوند.

بر اساس این گزارش، به نظر می‌رسد ایالت‌های میشیگان، ویسکانسین و پنسیلوانیا برنده نهایی این رقابت را مشخص خواهند کرد. ولی مقام‌های انتخاباتی این ایالت‌ها اعلام کرده‌اند که بعید است نتایج غیررسمی انتخابات حتی تا روز چهارشنبه نیز مشخص شود.

سارا هاکبی سندرز سخنگوی سابق کاخ سفید در این باره گفت: تصور می‌کنم هنوز یک شب طولانی را در پیش داریم.

هر یک از نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا باید حداقل ۲۷۰ رأی الکترال را برای راهیابی به کاخ سفید کسب کند ولی از سوی دیگر بایدن یا ترامپ باید حداقل در دو ایالت از بین سه ایالت مذکور برنده شود.

نتایج غیررسمی اولیه نشان می‌دهد ترامپ در هر ۳ ایالت پیشتازی نسبی دارد. بایدن در اظهاراتی در جمع طرف‌داران در دلاویر ضمن ابراز امیدواری نسبت به پیروزی در انتخابات ۳ نوامبر گفت: بر این باورم که در مسیر پیروزی قرار داریم. ولی هنوز چیزی نهایی و قطعی نشده است.

ولی ترامپ به شدت به این اظهارات بایدن واکنش نشان داد و در پیامی در توییتر نوشت: مخالفان به دنبال سرقت این انتخابات هستند. نمی‌توان پس از بسته شدن رأی‌گیری، به اخذ رأی ادامه داد.

ترامپ پیش از این به شدت از تصمیم دیوان عالی آمریکا در اعطای مجوز به ایالت پنسیلوانیا برای تمدید زمان رأی‌گیری پستی انتقاد کرده و مدعی شده است که این اقدام موجب بروز خشونت خواهد شد.

پیش‌بینی می‌شود شمارش آرا در این ایالت طی روزهای آینده نیز ادامه خواهد یافت.

معاون فرماندار میشیگان نیز ابراز امیدواری کرده است که ظرف ۲۴ ساعت آینده یک تصویر روشن هرچند نه تصویر پایانی و نهایی از وضعیت انتخابات این ایالت اعلام شود.

وی از رأی دهندگان در ایالت میشیگان خواسته است تا صبور باشند.

مقام‌های انتخاباتی در ایالت ویسکانسین نیز گفته‌اند که بعید است برنده نهایی رقابت در این ایالت تا پایان سه‌شنبه‌شب به وقت محلی اعلام شود.

۱۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۸
کد خبر: 5180
منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha