درآمد اصناف تا ۱۴۴ میلیون تومان در سال معاف از مالیات می‌شود

به گفته رئیس سازمان امور مالیاتی کشور، سقف معافیت درآمد مالیاتی اصناف در ۱۴۰۳ سالیانه به ۱۴۴ میلیون تومان افزایش یافت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد،‌ سیاست دولت در مالیات ستانی،‌ ایجاد شفافیت،‌ برقراری عدالت مالیاتی و جلوگیری از فرار مالیاتی است، برای فعالان اقتصادی و اصناف دارای حساب مالیاتی،‌معافیت‌های خوبی در نظر گرفته می‌شود.

سید محمد هادی سبحانیان رئیس کل سازمان امور مالیاتی در صفحه مجازی خود نوشت: با پیشنهاد و پیگیری سازمان امور مالیاتی و همراهی نمایندگان محترم مجلس، احکام خوبی در راستای حمایت از اصناف و مشاغل در بودجه ۱۴۰۳ به تصویب رسید. از جمله: ۱. افزایش معافیت مالیاتی سالیانه به ۱۴۴ میلیون تومان ۲. امکان محاسبه مالیات بر ارزش افزوده براساس ضریب کاهشی»

در این زمینه مهدی موحدی بکنظر سخنگوی سازمان امور مالیاتی کشور نیز پیش از این به فارس گفت: حکمی که بند ج تبصره ۶ لایحه بودجه ۱۴۰۳ در مجلس مصوب شده،‌ در راستای سیاست مالیات ستانی و جلوگیری از فرار مالیاتی است،‌ لذا حسابهایی که غیر شفاف و مشکوک به فعالیت تجاری باشند، مورد رسیدگی قرار می‌گیرند.

وی برای توضیح بیشتر گفت: افرادی از اصناف هستند که برای فرار مالیاتی از حسابهای شخصی خود،‌ خانواده و یا حساب اجاره‌ای افراد دیگر برای فعالیت تجاری استفاده می‌کنند، همتنطور که سازمان امور مالیاتی قبلا هم اعلام کرده،‌ حساب تجاری معرفی شده به سازمان مالیاتی برای کار تجاری و حساب شخصی برای کار شخصی است،‌ اگر حسابی مشکوک به فعالیت تجاری شد، شناسایی و مورد رسیدگی قرار می‌گیرد.

موحدی بکنظر در مورد معیار شناسایی حساب تجاری از شخصی نیز گفت: این معیار توسط شورای پول واعتبار و با همکاری سازمان امور مالیاتی بر مبنای تعداد تراکنشها و مبالغ واریزی به حساب مشخص خواهد شد.

سخنگوی سازمان امور مالیاتی تاکید کرد، طبق قواعد سازمان مالیاتی حسابهای عموم مردم از شمول حساب تجاری خارج است و فقط حسابهای اجاره‌ای مشمول رسیدگی مالیاتی می‌شوند.

۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۰
کد خبر: 51690

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha