ببینید: زارع با شکست معصومی به المپیک‌ پاریس رسید

دوئل فوق سنگین های ایران بین امیررضا معصومی و امیرحسین زارع به سود زارع به پایان رسید تا کار محسن کاوه برای انتخاب ملی پوش این وزن راحت شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، امیرحسین زارع با شکست امیررضا معصومی در فینال تورنمنت کرواسی، ضمن کسب مدال طلا، به عنوان ملی پوش سنگین وزن ایران در المپیک پاریس انتخاب شد.

در مبارزه پایانی رقابت های تورنمنت کشتی آزاد رنکینگ اتحادیه جهانی کشتی در زاگرب کرواسی، امیرحسین زارع دارنده مدال های طلای جهان و برنز المپیک در دیدار فینال وزن ۱۲۵ کیلوگرم مقابل امیررضا معصومی دارنده مدال های طلای نوجوانان، جوانان و امیدهای جهان در دیداری که حکم انتخابی تیم ملی برای حضور در المپیک را داشت، به روی تشک رفت و در پایان با نتیجه ۵ بر صفر به برتری رسید و ضمن کسب مدال طلا، صاحب دوبنده تیم ملی در المپیک پاریس شد.

زارع پیش از این در دور نخست استراحت کرد، سپس مقابل ژیوی دنگ از چین در همان تایم نخست با نتیجه ۱۰ بر صفر به برتری رسید و راهی دور یک‌چهارم نهایی شد. زارع در مبارزه بعدی برابر نیکلاس گویازدوفسکی دارنده دو مدال برنز جهان از آمریکا با نتیجه قاطع ۱۱ بر صفر به برتری رسید. در دیدار نیمه نهایی نیز گنو پتریاشویلی گرج حاصر به مبارزه مقابل زارع نشد تا زارع راهی فینال شود.

معصومی نیز پیش از این در دور نخست مقابل گیوی ماتچراشویلی دارنده مدال برنز وزن ۹۷ کیلوگرم جهان از گرجستان در یک مبارزه نه چندان سخت با نتیجه ۶ بر ۲ به برتری رسید. وی در دور دوم نیز مقابل یوسف حمیدا از مصر با نتیجه ۳ بر صفر به برتری رسید و راهی یک چهارم نهایی شد. معصومی در سومین مبارزه برابر گئورگی مشویلدیشویلی از آذربایجان به میدان رفت و در پایان با نتیجه قاطع ۸ بر ۴ به برتری رسید و راهی نیمه نهایی شد. وی در این مرحله نیز مقابل میسون‌پاریس دارنده مدال برنز جهان از آمریکا با نتیجه قاطع ۱۱ بر ۶ به برتری رسید و فینالیست شد.

پیش از این در روز پایانی این رقابت ها، محمد نخودی در ۷۹ و امیرعلی آذرپیرا در وزن ۹۷ کیلوگرم به مدال طلا رسیدند کامران قاسمپور نیز در وزن ۹۷ کیلوگرم به مدال برنز رسید.

روز گذشته (چهارشنبه) نیز رحمان عموزاد در فینال وزن ۶۵ کیلوگرم مقابل وازگن توانیان ارمنستانی به میدان نرفت و صاحب مدال نقره شد، حسین ابوذری در وزن ۷۴ کیلوگرم که با شکست نفراتی همچون یونس امامی راهی فینال شده بود، در دیدار نهایی مقابل جیسون نولف آمریکایی ۱۰ بر یک شکست خورد و نقره گرفت و عباس ابراهیم‌زاده نیز در وزن ۶۵ کیلوگرم به مدال برنز رسید. یونس امامی نیز پس از شکست مقابل ابوذری در دیداری که حکم انتخابی تیم ملی را داشت، در گروه بازنده‌ها به میدان نرفت.

هادی وفایی‌پور نیز در دور نخست وزن ۸۶ کیلوگرم به عنوان تنها نماینده ایران در این وزن، نیز سر وزن نرسید و نتوانست در این مسابقات به میدان برود.

به این ترتیب ۱۱ نماینده ایران در اولین آزمون محسن کاوه سرمربی جدید تیم ملی کشتی آزاد، با کسب ۳ مدال طلا توسط محمد نخودی در ۷۹، امیرعلی آذرپیرا در ۹۶ و امیرحسین زارع در ۱۲۵ کیلوگرم، ۳ نقره رحمان عموزاد در ۶۵، حسین ابوذری در ۷۴ و امیررضا معصومی در ۱۲۵ کیلوگرم و ۲ برنز عباس ابراهیم زاده در ۶۵ و کامران قاسمپور در وزن ۹۷ کیلوگرم به کار خود پایان دادند.

۲۲ دی ۱۴۰۲ - ۰۲:۲۴
کد خبر: 51092

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha