پیش‌بینی ۴۸ اقتصاددان؛ خطر بزرگ ترامپ برای یورو! + نمودار و آمار

بر اساس نظرسنجی فایننشال تایمز از ۴۸ اقتصاددان؛ نرخ بهره بالا، ناآرامی‌های ژئوپلیتیکی، احتمال انتخاب مجدد دونالد ترامپ، سرمایه‌گذاری کم، قیمت انرژی، رکود اقتصادی آمریکا، از دست دادن شغل، بدهی ایتالیا و کاهش رشد اقتصادی چین از عوامل تهدیدکننده اقتصاد منطقه یورو است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، ۴۸ اقتصاددان پیش‌بینی کرده‌اند که اقتصاد در سال ۲۰۲۴ درگیر رکود، اما نه یک رکود تمام‌عیار است و همچنین در این سال می‌توانیم شاهد بهبود تدریجی وضعیت اقتصادی باشیم. اکثر پاسخ‌دهندگان به فایننشال تایمز پیش‌بینی کرده‌اند که رشد مثبت خفیفی در سه ماهه اول سال ۲۰۲۴ ایجاد خواهد شد.

این اقتصاددانان همچنین برای اقتصاد منطقه یورو، رشد کمی بیش از ۰.۶ درصد را پیش‌بینی کرده‌اند که نسبت به گزارش بانک مرکزی اروپا و صندوق بین‌المللی پول که به ترتیب رشد اقتصادی ۰.۸ و ۱.۲ درصد را برای این منطقه پیش‌بینی کرده‌اند، بدبینانه‌تر است.

در نمودار زیر پیش‌بینی اقتصاددانان فایننشال تایمز درباره رشد اقتصادی منطقه یورو را مشاهده می‌کنید.

پیش‌بینی ۴۸ اقتصاددان؛ خطر بزرگ ترامپ برای یورو!

اکثر این اقتصاددانان از احتمال انتخاب مجدد دونالد ترامپ به عنوان رییس جمهور آمریکا و همچنین احتمال شکست اوکراین در جنگ با روسیه به عنوان عوامل تهدیدکننده اقتصاد اروپا در سال ۲۰۲۴ نام برده‌اند. به گفته معاون سابق بانک مرکزی اروپا، خطرات بزرگ برای اروپا «رکود اقتصادی در آلمان یا ایتالیا و پیروزی ترامپ» است.

پیش‌بینی ۴۸ اقتصاددان؛ خطر بزرگ ترامپ برای یورو!

هولگر اشمیدینگ، اقتصاددان ارشد برنبرگ نیز گفت که پیروزی ترامپ تهدید اصلی برای چشم‌انداز اقتصادی اروپا است.

قیمت انرژی هم هنوز یکی از نگرانی‌های این اقتصاددانان بود و بیش از نیمی از آنها به فایننشال تایمز گفته‌اند که هنوز هم ممکن است شوک دیگری در عرضه انرژی در سال آینده وجود داشته باشد. به اعتقاد آنها اروپا همچنان در عرضه انرژی با محدودیت‌هایی روبه‌رو است و هرگونه نگرانی در این مورد می‌تواند خود را در افزایش شدید قیمت‌ها نشان دهد.

نرخ بهره بالا، ناآرامی‌های ژئوپلیتیکی، سرمایه‌گذاری کم، رکود اقتصادی آمریکا، از دست دادن شغل و کاهش رشد اقتصادی چین از سایر عوامل تهدیدکننده اقتصاد منطقه یورو است.

۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۵
کد خبر: 50565

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha