قیمت طرح ترافیک چقدر بالا رفت؟ + جزئیات

اعضای شورای شهر تهران افزایش ۲۰ درصدی عوارض طرح ترافیک در سال ۱۴۰۲ را تصویب کردند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، مجتبی شفیعی مدیرعامل سازمان حمل و نقل شهرداری تهران در جریان یکصد و بیست و هفتمین جلسه شورای شهر تهران و در فرایند بررسی لایحه اصلاح مصوبه عوارض تردد جهت مدیریت ترافیک، کاهش تقاضای سفر و کنترل آلودگی هوا در سال ۹۹، اظهار کرد: در سال جاری درامد ناشی از اجرای طرح ترافیک و عوارض آن ۱۸۰۰ میلیارد تومان بوده است که از این رقم تا به امروز یک هزار میلیارد تومان وصول شده است.

وی تصریح کرد: امیدواریم تا پایان سال نیز مابقی این درآمد وصول شود.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل شهرداری تهران با اشاره به نرخ پایه عوارض طرح ترافیک در سال جاری، گفت: این مبلغ ۴۳ هزار و ۸۰۰ تومان در نظر گرفته شده بود که برای سال آینده با افزایش ۲۵ درصدی این رقم به ۵۴ هزار و ۷۵۰ تومان خواهد رسید.

شفیعی همچنین در ارتباط با بهای عوارض طرح ترافیک برای برخی از گروه ها از جمله خبرنگاران جانبازان بیماران خاص و... گفت: این رقم نیز برای ورود سالیانه در سال جاری ۲۳۴ هزار تومان بود که با ۲۵ درصد افزایش درسال آینده این رقم در سال به ۲۹۳ هزار تومان خواهد رسید.

وی همچنین به برخی از اصلاحیه عوارض وانت بارها و کامیونت ها در سال آینده اشاره کرد و گفت: در این ارتباط نیز تغییراتی نسبت به سال جاری انجام شده است.

در ادامه جلسه مهدی چمران به همراه حبیب کاشانی و برخی اعضای شورای شهر تهران پیشنهاد افزایش ۲۰ درصدی عوارض طرح ترافیک در سال آینده را مطرح کردند و که در ادامه با اخذ رای گیری؛ اعضای شورای شهر تهران با ۱۰ رای موافق و ۸ رای مخالف به افزایش ۲۰ درصدی رای دادند.

۱۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۱
کد خبر: 38933
منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۲۱:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۶
      0 0
      بارها پیغام دادم که شرایط‌پرداخت اقساطی که فبلا بود را فعال کنید تا ما بتوانیم به صورت اقساط عوارض خودرورا بدهیم.ولی هنوزتوجه نکردید.وماهم نمیتوانیم با این گرونی های فلج کننده به این تعهد عمل کنیم.