نرخ بیکاری به کمترین میزان در سه دهه اخیر رسید + جزئیات

کریمی بیرانوند گفت: نرخ بیکاری در تابستان ۱۴۰۲ به ۷.۹ درصد رسیده است که کمترین میزان طی سه دهه اخیر بوده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد محمود کریمی بیرانوند معاون اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی روز چهارشنبه در حاشیه جلسه بررسی طرح‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در لرستان در جمع خبرنگاران گفت: آخرین نرخ بیکاری اعلام شده در کشور مربوط به تابستان ۱۴۰۲ است که بر اساس اعلام مرکز آمار ایران به ۷.۹ درصد رسیده که کمترین میزان طی سه دهه اخیر بوده است. این در حالی است که نرخ مشارکت اقتصادی نیز ۶ دهم درصد افزایش یافته و نشان می‌دهد کاهش نرخ بیکاری کشور، حاصل تکاپو و نشاط بازار کار است.

وی اشتغال خالص ایجادی کشور (ورود و خروج بازار کار) در سال جاری را ۹۰۷ هزار نفر عنوان کرد و ادامه داد: نرخ بیکاری دانش آموختگان دانشگاهی ۱.۲ درصد، زنان ۱.۸ درصد و اشتغال ناقص یک درصد کاهش یافته و بیکاری روستایی نیز به پنج درصد رسیده است.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه امسال نرخ بیکاری ۲۱ استان کشور روند کاهشی داشته است، تصریح کرد: این نرخ در ۲۵ استان تک رقمی، در ۱۹ استان کمتر از هفت درصد، در ۲ استان کانال پنج و در ۱۰ استان ۶ درصد اعلام شده است.

کریمی بیرانوند بیان کرد: هدفگذاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سامانه رصد برای اشتغال امسال یک میلیون و ۸۸ نفر بود که تاکنون ۸۵ درصد آن (۹۲۰ هزار نفر) تحقق یافته است که سهم لرستان از این تعداد ۲۹ هزار و ۵۴۴ نفر بود و تاکنون ۲۱ هزار و ۳۳۶ نفر عملیاتی شده است.

وی با اشاره به تاکید رییس جمهور در خصوص اشتغال استان‌های زاگرس نشین افزود: دولت نگاه ویژه‌ای به مناطق کمتر توسعه دارد و با توجه به اینکه میانگین نرخ بیکاری لرستان از کشور بیشتر است، تلاش می‌شود خدمات ویژه‌ای در این راستا انجام گیرد.

۲۳ آذر ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۲
کد خبر: 50116

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha