اعمال محدودیت‌های بین شهری از ساعت ۱۲ امروز/ متخلفان ۵۰۰ هزار تومان جریمه می‌شوند

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: بر اساس اطلاعیه وزارت کشور، از ساعت ۱۲ روز دوشنبه دوازدهم آبان ماه خروج خودروهای شخصی با پلاک بومی و ورود خودروهای شخصی با پلاک غیربومی در ۲۵ مرکز استان ممنوع است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد ، «سیما سادات لاری» سخنگوی وزارت بهداشت در گفت‌وگو با ایلنا در رابطه با خطر سرمای هوا بر افزایش شیوع بیماری کرونا، بیان کرد: با توجه به سردتر شدن هوا، افراد در فضاهای سربسته که تهویه مناسبی نیز ندارند و درب و پنجره‌ها نیز بسته هستند، تجمع می‌کنند، این موضوع می‌تواند خطر انتقال ویروس کرونا را در صورت حضور یک فرد بیمار در آن فضا، به شدت افزایش دهد و نگرانی‌هایی از این جهت وجود دارد.

وی ادامه داد: از طرفی تمام تلاش ما این است که همکاری مردم و مسئولان برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک و فاصله گذاری‌ها در بیشترین حد خود باشد تا بتوان شیوع ویروس را کنترل و بیماری را مدیریت کرد، هرچه میزان رعایت این موارد کمتر باشد، شیوع ویروس کرونا نیز بیشتر خواهد بود.

سخنگوی وزارت بهداشت افزود: با تشکیل قرارگاه عملیاتی در ستاد ملی مقابله کرونا، انتظار این است که هماهنگی بیشتر و موثرتری برای اعمال محدودیت‌ها اتفاق بیفتد.

وی گفت: بر اساس اطلاعیه وزارت کشور، از ساعت ۱۲ روز دوشنبه دوازدهم آبان ماه خروج خودروهای شخصی با پلاک بومی و ورود خودروهای شخصی با پلاک غیربومی به ۲۵ مرکز استان ممنوع است.

لاری در ادامه بیان کرد: این مراکز استان شامل تهران، البرز، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، فارس، خوزستان، کردستان، اصفهان، قم، مرکزی، خراسان جنوبی، اردبیل، کرمانشاه، بوشهر، هرمزگان، یزد، لرستان، خراسان شمالی، ایلام، چهارمحال و بختیاری، همدان زنجان، سمنان و کرمان هستند.

لاری افزود: زمان آغاز اجرای طرح ساعت ۱۲ روز دوشنبه ۱۲ آبان و زمان خاتمه طرح ساعت ۲۴ روز جمعه مورخ ۱۶ آبان ماه است.

سحنگوی وزارت بهداشت در رابطه با جریمه‌ی افراد متخلف بیان کرد: پلیس راهنمایی و رانندگی نسبت به اعمال جریمه ۵۰۰ هزار تومانی متخلفان بر اساس کد تعریف شده قبلی، اقدام می‌کند.

وی در پایان افزود: امیدواریم اقدامات موثر اجتماعی و اعمال محدودیت‌ها پس از تشکیل قرارگاه عملیاتی در ستاد ملی مقابله کرونا، به یاری بیشتر وزارت بهداشت آمده و به کنترل بیماری کووید ۱۹ در کشور کمک کند.

۱۲ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۲
کد خبر: 5004

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha