بین ۵ علت اول مرگ ایرانی‌ها، سکته قلبی در صدر است

کارشناس اداره قلب وزارت بهداشت گفت: از نظر میزان مرگ ناشی از ۵ علت اول مرگ در ۱۰۰ هزار نفر، سکته قلبی با ۹۳/۶۷ در رتبه اول است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، کارشناس اداره قلب وزارت بهداشت گفت: بر اساس آخرین مطالعه سیمای مرگ که در کشور انجام شده ۷۷ هزار و ۸۱۹ مرگ ناشی از پنج علت اول مرگ در تمام گروه های سنی مربوط به سکته قلبی است.

به گفته وی سهم سکته قلبی ۲۰/۵۸ درصد مرگ ناشی از پنج علت اول مرگ در تمام سنین است که سکته مغزی با ۹/۲۵ درصد و بیماری فشار خون بالا با ۷/۲۳ درصد در رده های بعدی قرار گرفته اند.

حجت زاده افزود: احتمال خطر مرگ زودرس یعنی بین ۳۰ تا ۷۰ سال ناشی از چهار بیماری مهم غیر واگیر قلبی و عروقی، مزمن تنفسی، دیابت و سرطان حدود ۱۴/۱۲ درصد است.

او افزود: بررسی ها نشان می دهند که میزان مرگ ناشی از پنج علت اول مرگ در ۱۰۰ هزار نفر سکته قلبی با حدود ۹۳ درصد در رتبه اول و سکته مغزی با ۴ درصد و بیماری فشار خون بالا با حدود ۳ درصد در رده های بعدی قرار دارند.

کارشناس اداره قلب وزارت بهداشت گفت: بررسی ها نشان می دهند که تعداد مرگ زودرس ناشی از پنج علت اول مرگ در افراد ۳۰ تا ۷۰ سال، سکته قلبی با ۲۴ هزار و ۹۵۹ مورد در رده اول، سکته مغزی با ۹۳۰۰ و حوادث ترافیکی با ۹۱۷۸ مورد در رده های بعدی قرار گرفته اند.

۱۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۵
کد خبر: 36171
منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha