بلایی که شهر فرش بر سر افسریه آورد / صد دانا به دنبال درآوردن سنگی که یک فروشگاه به چاه انداخت!

از آنجا که منطقه ۱۵ تهران موقعیت مناسبی برای کسب و کار دارد، در حالت عادی ترافیک و شلوغی‌هایی را از قدیم داشته است، حال با وجود ایجاد یک ابرفروشگاه خشم مردم این منطقه به دلیل ترافیک، بیشترشده است و همچنین در همین راستا نشست هایی برگزار شده که مشروح آن را در ادامه می‌خوانید.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، شهر تهران یکی از شهرهای پرجمعیت ایران است که از گذشته تا کنون معضلات مختلفی را داشته است. مشکلاتی که در سال‌های اخیر به دلیل حاشیه نشینی و گسترش شهرنشینی افزایش یافته. ‌‎ترافیک‌های سنگین، آلودگی هوا را در پی دارد و نبودن پارکینگ‌های مناسب مراکز پررفت و آمد را تحت تاثیر قرار می‌دهد. این شلوغی در سال های گذشته در ساعات مشخص بود ولی در حال حاضر خیابان‌های تهران وضعیت غیرقابل کنترلی را تجربه می‌کند. بسیاری از محله‌ها در تهران به شلوغی و ترافیک معروف هستند. یکی از این محله‌هایی که ساعات مشخصی برای ترافیک ندارند، افسریه و مسعودیه است.

در این حال وجود مکان‌هایی که باعث تجمع مردم در سراسر این منطقه می‌شود، آلارم خطر ترافیک شدید را نشان می‌دهد و از آنجا که تجمع مردم در بسیاری از مناطق الخصوص در افسریه باعث به وجود آمدن مشکلاتی در سطح شهر می‌شود، حدالامکان باید از ایجاد مراکز در مناطق و محله‌های پر رفت و آمد که باعث تشدید مشکلات می‌شود، جلوگیری کرد.

آلارم خطر به صدا درآمد

حال ایجاد یک ابرفروشگاه در منطقه ۱۵ باعث ناراحتی مسئولین و مردم از لحاظ ترافیک شده است. این فروشگاه در سال‌های گذشته در قم و اصفهان و حالا سال ۱۴۰۲ در تهران افتتاح شد. همچنین این فروشگاه درشرایطی جایگزین کارخانه چای در منطقه۱۵ شد که در سال‌های گذشته به ترافیک و شلوغی معروف بود. این فروشگاه در تهران از سمت شمال به خیابان اسلام‌ آباد، از جنوب به خیابان مظاهر، از سمت غرب قصر فیروزه و از شرق به مسعودیه می‌رسد، این درحالیست که تمامی این محله‌ها بدون وجود آهنگ از شدت ترافیک می‌رقصند چه برسد که آهنگ و نوایی هم برای آنها نواخته شود. این ابرفروشگاه حکم آهنگ را در این محله دارد.

مسعودیه محله ای در تهران به دلیل حالت بازارگونه ای که دارد محل خوبی برای خرید روزمره است اما با ایجاد این ابر فروشگاه افرادی که دسترسی آسانی به مغازه‌ها یا میوه‌فروشان ندارند، از سمت خیابان مظاهر یا اسلام‌آباد به ترافیک بلوار خاتم الانبیاء می‌خورند و مجبور هستند تا برای خریدی که شاید دوماه پیش نیم ساعت طول می‌کشید، ساعت‌ها برای رفت و برگشت به مشکل ترافیک بخورند. همچنین در بیست متری افسریه از سمت سوم و چهارم که ماشین‌ها در حال حرکت به سمت شهرک والفجر هستند در خیابان انتهایی بلوار خاتم الانبیاء در نزدیکی این مجموعه بزرگ به ترافیک برخورد می‌کنند، هرچند که اگر مقصدشان به آن راه نمی‌رسد اما مجبور به تحمل این ترافیک هستند.

در این راستا مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران در واکنش به ایجاد ترافیک سنگین سه‌راه افسریه به دلیل فعالیت این فروشگاه در این محدوده اظهار کرد: در این راستا در جلسات شورا دو نفر از اعضا تذکراتی را به شهرداری تهران و منطقه ۱۵ مطرح کردند.

وی تصریح کرد: بنده نیز مکاتبه‌ای با شهردار تهران در ارتباط با این موضوع داشته‌ام و مواردی را مطرح کرده‌ام و از زاکانی(شهردار تهران) خواسته شده تا راه‌حلی برای حل مسئله ترافیک محدوده اشاره شده اتخاذ کند.

چمران افزود: البته قبل از آغاز این مجموعه با شهردار منطقه ۱۵ صحبت کردم و گفتم با فعالیت این مجموعه ما شاهد ترافیک سنگین در این منطقه (سه‌راه افسریه) خواهیم بود و وی نیز اعلام کرد تلاش می‌کنیم ترافیکی در این نقطه ایجاد نشود.

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به افزایش ترافیک در سه‌راه افسریه به‌ویژه در روزهای پایانی هفته بیان کرد: شهرداری باید هرچه سریع‌تر راهکار لازم را برای حل معضل ترافیک این منطقه اتخاذ کند.

افسریه استراحت ندارد

گفتنی است که سه راه افسریه از سه شاهراه تشکیل شده که در ساعات عادی هم شلوغ است و بسیاری از خودروها از سمت راست به شهرک رضویه و خاوران، از راه وسط به افسریه و مسعودیه و از راه سمت چپ به دماوند و تهرانپارس می‌رسد. در این سه راه ماشین‌ها در تلاقی هم هستند و این راه ممکن است یک ساعتی شما را درگیر ترافیک کند اما با وجود این مجموعه بزرگ ترافیک این منطقه شدیدتر شده است.

طبق مشاهدات خبرنگار توانا خیابان‌های منتهی به این ابر فروشگاه ترافیک بسیاری را حتی در روزهای غیر تعطیل ایجاد می‌کند که این موضوع باعث آزار و اذیت مردمان محدوده منطقه ۱۵ شده است.

بلایی که شهر فرش بر سر افسریه آورد/صد دانا به دنبال درآوردن سنگی که یک فروشگاه به چاه جنوب شرق تهران انداخت!

در این باره احمد صادقی عضو شورای شهر تهران در خصوص راه اندازی این فروشگاه گفت: شهرداری باید اعلام کند که کدام نهاد مجوز راه اندازی چنین فضایی را در سه راه افسریه صادر کرده است. راه اندازی این ابر فروشگاه با مشارکت شهرداری تهران در منطقه۱۵ باعث گره ترافیکی شده است این درحالیست که فضای موردنظر هیچ‌گونه پیوست ترافیکی ندارد. متاسفانه منطقه۱۵ بدون عمل به قانون تمام تلاش خود را برای افزایش ترافیک منطقه به کار گرفته است.

موتورسواری در ترافیک جواب نمی‌دهد

به گفته موتور سواران این محله‌ها، موتور وسیله ای است که در ترافیک ما می‌توانیم زودتر از بقیه ماشین‌ها حرکت کنیم و عملا خودروسواران بیشتر از ما در ترافیک خواهند بود اما با وجود این فروشگاه در راه افسریه به سمت والفجر خودروها بهم چسبیده‌اند و ما یک ساعتی در ترافیک می‌مانیم، مخصوصا از ساعت ۵عصر به بعد و روزهای تعطیلی هفته‌. همچنین همسایه‌هایی که در مجاورت فروشگاه قرار دارند، از ایجاد مشکل برای خرید کردن خبر دادند. آنها گفتند ما برای خرید کردن عادی در افسریه به ترافیک شدیدی می‌خوریم.

در همین راستا شهردار منطقه ۱۵ از برگزاری جلسات مستمر به منظور اتخاذ تدابیر لازم برای رفع گره ترافیکی مجموعه فروشگاه افسریه با تمامی دستگاه‌های ذیربط و پیگیری مطالبه حق مردم خبر داد. محمد شیری با اشاره به تهیه و آماده سازی پیوست‌های ترافیکی گفت: پیوست ترافیکی و اجتماعی به منظور تسهیل تردد و ترافیک در حال تهیه است و در خصوص ایجاد بن‌بست ترافیکی که در همه مراکزخرید صورت می‌گیرد و یکی از نگرانی‌های مردم است، پیگیری مستمر داریم. همچنین شیری در مورد پارکینگ‌های این فروشگاه افزود: این طرح با تأمین پارکینگ های مورد نیاز در حال ساخت است که در مرحله اول ساخت پارکینگ طبقاتی با ظرفیت بیش از یک هزار و ۲۰۰ خودرو در حال انجام است.

همچنین محسن هرمزی معاون حمل و نقل شهردار تهران درباره گلایه‌ شهروندان از ترافیک ایجاد شده به دلیل راه‌اندازی این مجموعه بزرگ در سه‌راه افسریه اظهار کرد: شهرداری تهران برای حل مشکل به موضوع ورود کرده و در این راستا جلساتی با پلیس راهور نیز برگزار کرده است.

وی ادامه داد: بر همین اساس، پلیس راهور در حال آماده‌سازی طرحی به صورت فیزیکی و نرم‌افزاری است تا مشکل ترافیکی ایجاد شده در محدوده سه‌راه افسریه برطرف شود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران تصریح کرد: بنابراین مشکل ترافیکی ایجاد شده در روزهای پیش‌رو رفع خواهد شد و شاهد تردد روان خودروها در این محدوده خواهیم بود.

به گزارش توانا؛ در روزهای اخیر یکی از راه‌های اصلی برای ورود افرادی که از مناطق دیگر می‌آیند، بسته شده است و گویا برای این مشکل تدابیری صورت گرفته و در حال انجام است.

بلایی که شهر فرش بر سر افسریه آورد/صد دانا به دنبال درآوردن سنگی که یک فروشگاه به چاه جنوب شرق تهران انداخت!

راه‌اندازی این فروشگاه در سه‌راه افسریه واقع در منطقه ۱۵ شهر تهران، نارضایتی شهروندان را به دلیل ایجاد ترافیک سرسام‌آور در خیابان‌ها و کوچه‌های منتهی به این مجموعه به همراه داشته است. متأسفانه مردم از این وضعیت ترافیک به ستوه آمده‌اند که برای ترددهای روزانه خود دچار مشکل هستند و همچنین اگر به خودروهای امدادی مانند اورژانس نیاز داشته باشند قطعاً دچار مشکل خواهند شد. لازم به ذکر است که آتش نشانی منطقه ۱۵ کنار این مجموعه بزرگ است و قائدتا برای امدادرسانی به مشکل خواهد خورد.

شهروندان این منطقه با وجود این مشکلات از شهرداری و شورای شهر تهران توقع دارند تا در عین حال که مجموعه باعث ایجاد کسب و کار شده است، دیگر افراد هم به مشکلاتی همچون دسترسی محدود، ترافیک و آلودگی صورتی مواجه نشوند.

۲۱ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۹
کد خبر: 50037

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha