دلیل ترافیک دردسرساز این روزهای تهران مشخص شد | واکنش مهم رئیس پلیس راهور

رئیس پلیس راهور تهران گفت: اظهرمن‌الشمس است که پلیس با هرگونه برگزاری نمایشگاه پرمخاطب در جاهای مختلف شهر خصوصا هسته‌های مرکزی و پرتراکم مخالف است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از همشهری‌آنلاین: کسانی که در چند روز گذشته در محورهای شمالی تهران تردد داشتند درگیر اتفاقی ناخوشایند بودند. در همه شریان‌های ارتباطی شمال شهر ترافیک سنگینی وجود داشت که علت بروز این مشکل برگزاری نمایشگاه صنعت ساختمان در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران بود.

برگزاری نمایشگاه در این قسمت شهر مشکلات بسیاری در پی دارد دردسرهای ترافیکی، هدررفت زمان، مصرف بالای سوخت، استهلاک خودرو و بروز نزاع و درگیری به دلیل کلافه بودن مردم آن هم در فصل گرم سال از جمله مشکلاتی است که برگزاری نمایشگاه در این قسمت شهر به دنبال دارد. آنچه مطرح است اینکه چرا باید نمایشگاه در این نقطه شهر برگزار شود با توجه به اینکه در گذشته با صرف هزینه‌های کلان محل برگزاری نمایشگاه به خارج از شهر و به نمایشگاه بین‌المللی شهر آفتاب منتقل شد.

سردار محمد حسین حمیدی رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ در گفتگو با همشهری آنلاین در این زمینه گفت: برگزاری نمایشگاه در این محدوده شهر نه الان بلکه از دیرباز مشکلات متعددی داشته است و در مقطعی حتی شهرداری تهران برای اینکه بتواند با مشکلات کمتری این نمایشگاه‌ها را مدیریت کند، با صرف هزینه کلان مجموعه شهر آفتاب را ساخت و مدتی هم از این نمایشگاه استفاده می‌شد، اما متاسفانه به این مجموعه کم‌توجهی شد و سرمایه‌هایی که در آنجا برای این موضوع هزینه شده بود تقریبا خاک خورد و توجهی به این مجموعه نشد. 

وی افزود: سال گذشته بعد از اینکه برگزاری نمایشگاه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران مشکلات زیادی را به وجود آورد و بخشی از این مشکلات هم رسانه‌ای شد، در این زمینه با دستگاه‌های ذی‌ربط به توافقی رسیدیم مبنی بر اینکه در سال ۱۴۰۱ نمایشگاه‌های پرمخاطب در محل نمایشگاه بین‌المللی آفتاب برگزار شوند و نمایشگاه‌هایی که جنبه تخصصی و کارشناسی و عمدتا بین‌المللی دارند در همین مجموعه فعلی واقع در تهران برگزار شوند.

سردار حمیدی درباره تغییر در نحوه برگزاری نمایشگاه‌ها بیان کرد: ساعات برگزاری نمایشگاه در مدیریت آن بسیار مهم است به همین دلیل ساعات را تغییر دادیم و اعلام کردیم نهایتا ساعت ۳ بعدازظهر پایان نمایشگاه خواهد بود تا حداقل بتوانیم ترافیک شامگاهی را که در آن محدوده داریم با مشکلات کمتری مدیریت کنیم. بدین‌ترتیب طی چند ماه گذشته نمایشگاه‌های متعددی در این مجموعه برگزار شد و شاهد مشکلات کمتری نسبت به سنوات قبل بودیم.

وی درباره مشکلی که در روزهای اخیر در محدوده نمایشگاه بین‌المللی تهران به وجود آمده است، گفت: نمایشگاه صنعت ساختمان مخاطب خاص خودش را دارد و در ساعات برگزاری نمایشگاه حجم ترافیک زیادی را در این محدوده جذب می‌کند و جالب اینجاست که این قدر مراجعات بالاست که پارکینگ‌های داخل نمایشگاه هم جوابگو نیست و همان‌طور که شاهد بودیم ترافیک سنگینی در این محدوده به وجود آمد.

دلیل ترافیک دردسرساز این روزهای تهران چیست؟ | سردار حمیدی: نمایشگاه صنعت ساختمانی ترافیک سنگینی ایجاد کرد | با برپایی نمایشگاه در هسته مرکزی مخالفیم

موضع پلیس درباره مکان برگزاری نمایشگاه‌ها

رئیس پلیس راهور تهران در پاسخ به این سوال که آیا پلیس موافق برگزاری نمایشگاه‌ها در بافت شمالی است یا خیر به همشهری آنلاین گفت: اظهرمن‌الشمس است که پلیس با هرگونه برگزاری نمایشگاه پرمخاطب در جاهای مختلف شهر خصوصا هسته‌های مرکزی و پرتراکم مخالف است. مخالفت پلیس هم باعث شد ما در سال گذشته آقایان را مجاب کنیم که شهر آفتاب را به عنوان گزینه بعدی خودشان در دستور کار قرار دهند و برای برپایی نمایشگاه در این مکان برنامه‌ریزی کنند. 

جلوگیری از فعالیت نمایشگاه بین‌المللی تهران شدنی نیست

سردار حمیدی درخصوص چرایی اجرا نشدن خواست پلیس تصریح کرد: مشکل اینجاست که مجموعه نمایشگاه‌های بین‌المللی متعلق به وزارت صنعت و معدن است و یک مجموعه دولتی است و روابط خاص دارد و ممکن است گاهی با تصمیمات شهری هماهنگ نباشد. الزاماتی که باید اتفاق بیفتد تا این مجموعه به طور کلی جابه‌جا شود خیلی قوی نیست. توافقی هم که ما سال گذشته کردیم توافق بوده و هست اما قانون نیست.

وی با اشاره به اینکه بخش عمده این توافق در حال انجام است، افزود: آن بخشی که به هماهنگی‌های مجموعه نمایشگاه‌ها با پلیس مربوط است انجام می‌شود. عزیزان قبل از این‌که نمایشگاه برگزار شود مراجعه می‌کنند و با پلیس هماهنگ هستند. ما هم زمان شروع و پایان نمایشگاه را برنامه‌ریزی می‌کنیم تا جریان ترافیک با مشکل کمتری مواجه شود. اما باید این را هم بگویم این‌که به طور کلی بخواهیم جلوی فعالیت این نمایشگاه را بگیریم در حال حاضر اصلا شدنی نیست.

کد خبر 698108

۲۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۶:۱۸
کد خبر: 31749

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha