عجب شبی برای پرسپولیس ؛ یک قدمی صعود + جدول گروه‌ها

کار شاگردان یحیی گل‌محمدی برای صعود از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا پیچیده نخواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، رقابت‌های شب اول از هفته ششم و پایانی مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا در حالی پیگیری شد که نتایج بازی‌های آن می‌توانست کار پرسپولیس را برای صعود از مرحله گروهی به‌عنوان یکی از سه تیم برتر دوم در منطقه غرب آسیا سخت کند، اما بهترین نتایج توسط دیگر تیم‌ها برای سرخ‌پوشان ایران در گروه‌های B ، C و D رقم خورد.

با نتایجی که روز دوشنبه در لیگ قهرمانان آسیا رقم خورد، اگر پرسپولیس مقابل الدحیل به برتری دست پیدا کند، بدون اما و اگر و بدون احتساب عملکرد دیگر تیم‌های دوم در چهار گروه دیگر، صعودش به مرحله یک هشتم نهایی را قطعی خواهد کرد و حتی با تساوی هم ممکن است این اتفاق بیفتد، اما شکست شاگردان گل‌محمدی منجر به حذف‌شان خواهد شد.

1962530

همه نتایج گروه B به نفع پرسپولیس

در گروه B لیگ قهرمانان آسیا، تیم‌های نسف قارشی ازبکستان، شارجه امارات و السد قطر شانس صدرنشینی یا رسیدن به رتبه دوم برای صعود را داشتند، اما در اتفاقی غیر منتظره هیچ‌کدام از این سه تیم موفق به کسب پیروزی نشدند و جدال «السد- نسف قارشی» با تساوی ۲ بر ۲ به پایان رسید و شارجه هم باخت عجیب و ناباورانه‌ای برابر الفیصلی اردن داشت.

شارجه امارات می‌توانست با کسب پیروزی مقابل الفیصلی سه امتیازی و قعرنشین به‌عنوان صدرنشین گروه B صعودش به جمع ۱۶ تیم برتر لیگ قهرمانان آسیا را قطعی کند ولی آنها از دقیقه ۹۰ به بعد دو گل دریافت کردند و دو اخراجی هم دادند تا بدترین اتفاق ممکن برای‌شان رخ بدهد و با توجه به تساوی السد و نسف قارشی، در جایگاه سوم قرار گرفتند و حتی شانس صعود به‌عنوان تیم دوم برتر را نیز به دست نیاوردند تا همه این اتفاقات به سود پرسپولیس شود.

السد امیدوار به شکست پرسپولیس مقابل دیگر تیم قطری

نسف قارشی ازبکستان با تساوی در آخرین دیدارش ۱۱ امتیازی و تیم صدرنشین گروه دوم لیگ قهرمانان آسیا شد و السد هم با ۸ امتیاز و تفاضل گل مثبت ۴ در جایگاه دوم ایستاد که این اتفاق نیز به سود پرسپولیس خواهد بود؛ مگر اینکه شاگردان یحیی گل‌محمدی در بازی سه‌شنبه شب مغلوب شوند و در آن صورت السد شانس صعود پیدا می‌کند.

1962463

سپاهان را صعود کرده بدانیم

با توجه به اینکه السد در رتبه دوم گروه B هشت امتیاز گرفته و از سوی دیگر پاختاکور ازبکستان نیز در بازی روز سه‌شنبه بعید است الفیحاء عربستان را با تفاضل گل بالا شکست بدهد و ۱۰ امتیازی شود، سپاهان ایران با ۱۰ امتیاز و تفاضل گل بالایی که دارد، صعودش از گروه C لیگ قهرمانان آسیا را قطعی کرده و دغدغه زیادی ندارد و معادلات این گروه خیلی برای پرسپولیس اهمیتی ندارد. سپاهان در آخرین دیدار برابر الاتحاد شکست خورد ولی بخاطر تفاضل گل خوبی که دارد، صعودش قطعی است. با این وجود، پرسپولیس می‌تواند با برتری مقابل الدحیل ۱۱ امتیازی شود و عملکرد بهتری در مرحله گروهی نسبت به سپاهان از خود بر جای بگذارد و البته با این شرایط هر دو نماینده ایران به دور حذفی می‌رسند.

1962462

نوبهار پشت الهلال بالا رفت

نوبهار نمنگان بهترین عملکرد را در بین ۵ گروه منطقه غرب در لیگ قهرمانان آسیا ارائه کرد و توانست با کسب ۱۳ امتیاز، پشت سر الهلال ۱۶ امتیازی قرار بگیرد و به‌عنوان تیم دوم برتر به دور یک‌هشتم نهایی برسد که پرسپولیس هم با این شرایط توجهی به این گروه ندارد.

1962466

حالا نوبت صعود پرسپولیس

صعود النصر عربستان با کسب ۱۳ امتیاز به‌عنوان صدرنشین گروه E لیگ قهرمانان آسیا قطعی شده ولی پرسپولیس ایران هم که در حال حاضر ۸ امتیاز دارد، شرایط عالی برای رسیدن به دور یک‌هشتم نهایی را پیش روی خود می‌بیند.

پرسپولیس ایران در شرایطی از ساعت ۱۹:۳۰ سه‌شنبه شب در ورزشگاه آزادی میزبان الدحیل قطر خواهد بود که در صورت کسب پیروزی و ۱۱ امتیازی شدن، بدون دردسر به جمع ۱۶ تیم برتر آسیا می‌رسد، اما در صورت تساوی کارش پیچیده می‌شود.

1962461

اگر پرسپولیس- الدحیل مساوی شود

شاگردان گل‌محمدی اگر به تساوی مقابل الدحیل برسند، ۹ امتیازی خواهند شد و در دو صورت به مرحله یک‌هشتم نهایی آسیا می‌رسند. اول، تساوی پاختاکور مقابل الفیحاء عربستان در گروه A است، چراکه در این صورت ازبک‌ها هشت امتیازی می‌شوند و امتیاز کمتری نسبت به پرسپولیس خواهند داشت و حالت دوم، برتری الفیحاء عربستان مقابل پاختاکور با تفاضل گل مثبت یک گل و اگر این اتفاق رخ بدهد، الفیحاء ۹ امتیاز با تفاضل گلِ صفر خواهد داشت و پرسپولیس هم با تساوی برابر الدحیل ۹ امتیازی می‌شود و تفاضل گل مثبت یک دارد و شرایط بهتری نسبت به الفیحاء و السد، تیم‌های دوم در گروه A و B پیدا می‌کند. البته اگر الفیحاء با دو گل یا بیشتر از سد پاختاکور عبور کند و پرسپولیس متوقف شود، در این صورت سرخ پوشان به همراه السد قطر حذف خواهند شد.

1962460

پرسپولیس ببازد، از آسیا خداحافظی می‌کند

در صورتی که پرسپولیس در دیدار مقابل الدحیل شکست بخورد، ۸ امتیازی خواهد ماند و با توجه به اینکه تفاضل گل پایین‌تری نسبت به السد قطر با تفاضل گل مثبت ۴ دارد، به طور قطعی شانسی برای رسیدن به مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان ندارد.

۱۴ آذر ۱۴۰۲ - ۰۰:۲۲
کد خبر: 49797
منبع: ورزش سه

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha