آخرین اخبار از تقسیمات استان تهران / تهران‌غربی به مرکزیت شهریار

استاندار پایتخت درباره آخرین وضعیت طرح تقسیم استان تهران توضیح داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، استاندار تهران درباره تقسیم استان تهران به ۲ قسمت غربی و شرقی اظهار کرد: این تقسیمات از گذشته جزء مطالبات مردمی بوده و در دستور کار دولت قرار گرفته است.

استاندار پایتخت با بیان اینکه این تقسیمات زمانی در تهران غالب بوده و امروز به شرق و غرب استان تهران توسعه پیدا کرده است، گفت: برای غرب استان تهران با مرکزیت شهریار پیش‌بینی‌ها و پیشنهاداتی شده است.

علیرضا فخاری ادامه داد: در بررسی‌های اولیه مقرر شده زیر ساخت‌ها و ساختارهای سازمانی و اداری آماده شوند تا بعدا بتوانند اقدامات نهایی را انجام دهند.

فخاری گفت: بخش دیگر هم به شرق تهران مربوط است که با مرکزیت ورامین یا دماوند شکل خواهد گرفت.

استاندار پایتخت اظهار کرد: اولویت اول ما غرب تهران است که تقسیمات در آن جا ابتدا شکل گیرد و پس از آن می‌توانیم در حوزه جداسازی در شرق هم اقدامات خود را انجام دهیم.

وی با بیان اینکه احتمالا تا پایان دولت سیزدهم این تقسیمات انجام شود، افزود: حداقل درباره غرب تهران تاکید داریم تا این تقسیمات انجام شود.

فخاری اضافه کرد: این پروژه مخالفان و موافقانی دارد که شنیدن نقطه نظرات آن‌ها بسیار خوب است. ابعاد اجتماعی، سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و سایر مولفه‌های تاثیرگذار در تقسیمات کشوری باید مورد توجه قرار گیرند و توجه کنیم با تغییر در استان به چه موضوعاتی دست پیدا می‌کنیم.

استاندار تهران گفت: دولت تصمیماتی در این باره گرفته و کارهای مطالعاتی تکمیلی در حال انجام است. ممکن است در این مدت به نتیجه‌ برسیم که زمان اجرا را به تاخیر بیندازیم و یا در امور تسریع بخشیم.

۶ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۵
کد خبر: 49492
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha