گارد ملی آمریکا در آستانه انتخابات در وضعیت آماده‌باش قرار گرفت

واشنگتن‌پست نوشت که در پی بروز اختلاف انتخاباتی و تشدید دودستگی‌ها در آمریکا، گارد ملی این کشور آماده مقابله با ناآرامی‌ها می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد؛ واشنگتن‌پست نوشت: در پی بروز اختلاف‌های انتخاباتی و تشدید دودستگی‌ها در آمریکا، گارد ملی این کشور خود را برای مقابله با ناآرامی‌ها آماده می‌کند.

این روزنامه آمریکایی در پایگاه اینترنتی خود و در گزارشی به قلم دان لاموت افزود: اداره گارد ملی واحد جدیدی تشکیل داده است که عمدتاً متشکل از پلیس‌های نظامی است تا در روزهای آتی برای کمک به مقابله با ناآرامی‌ها اعزام شوند.

این تصمیم پس از آن اتخاذ شد که برخی ناآرامی‌ها در تابستان، به اعزام نیروهای گارد ملی به چند شهر منجر شد.

این واحد که احتمالاً برای کمک‌رسانی در زمان وقوع بلایای طبیعی و دیگر مأموریت‌ها نیز از آن استفاده خواهد شد، در ماه سپتامبر تشکیل شد و ابتدا به آن نیروی واکنش سریع گفته می‌شد. اما با نزدیک شدن به زمان برگزاری یکی از اختلاف‌ برانگیزترین انتخابات تاریخ آمریکا، مقامات گارد ملی آنها را «واحدهای واکنش منطقه‌ای» نامیدند.

نیروهای گارد ملی که داخل هر ایالت سازماندهی شده‌اند و فرماندهی آنان به طور معمول با فرماندار است، برای تحت کنترل درآوردن شلوغی‌ها، محافظت از اماکن یا اعمال مقررات منع آمدوشد اعزام خواهند شد.

احتمال دارد برخی از آنها نیز در پایتخت مستقر شدند، البته اگر دونالد ترامپ تصمیم بگیرد برنامه ماه ژوئن خود را تکرار کند و نیروهای نظامی را در کنار نیروهای فدرال و محلی در واشنگتن گردهم آورد.

از دیرباز گارد ملی در تلاش بوده است خود را به عنوان سرباز شهروند که در کنار مردم ایستاده است، نشان دهد. اما متقاعدکردن مردم در این مورد همیشه کار آسانی نبوده است، به ویژه از آن رو که مداخلات گارد ملی در واکنش به ناآرامی‌ها در کانون توجه قرار گرفته است.

به گفته دو مقام دفاعی که به دلیل حساسیت موضوع خواستند هویتشان افشا نشود، پس از پرواز دو بالگرد گارد ملی در ارتفاع پایین در واشنگتن در ماه ژوئن با هدف متفرق کردن معترضان، تحقیقاتی انجام شد که نتیجه آن نشان می‌داد این بالگردها مجوز لازم برای پرواز در آن منطقه را نداشته‌اند.

این مقامات افزودند در بخشی از این تحقیقات تأکید شده است جفری وینگبلید که مسئولیت نظارت بر بخش پروازی گارد ملی واشنگتن را برعهده داشت، مجوز ویژه را که برای استفاده از بالگردها امدادی با علامت صلیب قرمز و سفید برای مأموریت غیر امدادی لازم است، صادر نکرده بود.

یکی از مقامات دفاعی گفت، نتایج این تحقیقات هنوز منتشر نشده است زیرا دفتر بازرس کل وزارت دفاع قصد بازنگری آن را دارد. این بررسی هنوز به پایان نرسیده و در حال ارزیابی ارتباطات ضعیف بین مقامات گارد ملی در آن شب است و اینکه آیا مقام ارشد دیگری نیز مرتکب خطا شده است یا نه.

این پروازها زمانی انجام شدند که هم‌زمان با تشدید ناآرامی‌ها، نیروهای گارد ملی از ایالت‌های مختلف به واشنگتن اعزام شدند تا در عملیات کنترل شلوغی‌ها مشارکت داشته باشند.

۱۱ آبان ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۰
کد خبر: 4904

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha