چهار قطعه از پازل آخرالزمانی تل‌آویو در نسل‌کشی غزه + فیلم

نتانیاهو و حامیانش نگاه خود را پیشران طلیعه‌دار نبردی مذهبی در پایان تاریخ می دانند. آن‌ها نه تنها حاضرند به راحتی دست به کشتار هر فلسطینی به طور خاص و هر مسلمان به طور عام بزنند بلکه یهودی و صهیونیست را هم قربانی خواهند کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، در جریان مناقشه‌ اسراییلی- فلسطینی بر سر عملیات «طوفان الاقصی»، پیش از آن که رژیم تل‌آویو دست به جنایت بی‌سابقه و باورنکردنی بمباران بیمارستان‌ها در غزه بزند، معاون سابق وزارت خارجه رژیم اسراییل، دنی آیالون، در گفتگویی تلویزیونی، هدف سناریوی نتانیاهو را لو داد. وقتی مجری برنامه از آیالون پرسید که «در پی ضرب‌العجل رژیم اسراییل به ساکنان غزه برای تخلیه این منطقه، ساکنان غزه اصولا به کجا می توانند بروند؟»، این مهره‌ کهنه‌کار صهیونیست‌ها پاسخ داد: صحرای سینای مصر.

به عبارت دیگر، هدف رژیم تل‌آویو از عملیات گسترده بر علیه همه زیرساخت‌های غزه و کلیت جمعیت آن (اعم از زن و کودک)، تبدیل غزه به یک زمین سوخته و وادار کردن کل ساکنان آن برای تخلیه‌ این منطقه در لوای «دفاع از امنیت اسراییل» است.

از سوی دیگر، رییس جمهور رژیم اشغالگر، اسحاق هرتسوگ، در کنفرانس خبری روز ۱۳ اکتبر به صراحت مدعی شد که "در غزه هیچ غیرنظامی بی‌گناهی وجود ندارد." رییس اسراییل مدعی شد که در آن‌جا مردمی هستند که همگی مسوول هستند و باید تاوان پس بدهند.[۱] هرتسوگ مدعی شد که چون مردم غزه در برابر دولت حماس قیام و آن را سرنگون نکردند، پس مقصر هستند! به عبارت دیگر، رییس رژیم اسراییل به صراحت تک تک ساکنان غزه را به عنوان «هدف» عملیات وحشیانه‌ی نظامی اعلام کرد.

پیش از هرتسوگ، وزیر جنگ اسراییل، یوآو گالانت، در سخنانی اهریمنی، گفت که ارتش اسراییل با "حیوانات انسان‌نما در غزه می جنگد."

انسانیت‌زدایی از رقیب یا طرف مقابل، یکی از روش‌های قدیمی عملیات روانی توسط رژیم‌های جنایتکار است که برای آماده کردن افکار عمومی داخلی و خارجی و مشروعیت بخشی به جنایت بی‌حد و مرز نیروهای خودی، شان و هویت انسانی جبهه‌ مقابل را زیر سوال می برند. جدای از این، اظهارات گالانت که با سخنان هرتسوگ تکمیل شد، بار دیگر نشان از نقشه‌ شوم رژیم صهیونیستی برای «حل مساله غزه، یک بار برای همیشه: از طریق پاک کردن صورت مساله و حذف چیزی به نام نوار خودگردان غزه و اصولا هویت فلسطینی آن دارد.

قطعه‌ی دیگر این پازل، آن‌جاست که همین ذهنیت، یعنی «هیولاانگاری» از مردم غزه با هدف توجیه حذف آنان از طریق نظامی، ظاهرا از راس هرم قدرت در این رژیم، به رده‌های میانی و پایینی نیز القاء شده است. در روزهای گذشته، شمار زیادی از اظهارات سربازان صهیونیست منتشر شده که به صراحت و روبروی دوربین زنده، از کشتار مردم غیرنظامی فلسطینی دفاع و حتی اظهار رضایت می کنند. فیلم زیر، گفتگوی یک بلاگر فلسطینی با دو سرباز ارتش صهیونیستی به صورت لایو است. وقتی بلاگر فلسطینی به دو سرباز اسراییلی یادآور می شود که قبل از ۱۹۴۸ نام این منطقه فلسطین بوده است، آن دو می گویند: "کاش ارتش اسراییل کودکان فلسطینی بیشتری بکشد." و بعد از گفتن این جمله، خنده سر می دهند. این مساله، نشان از وجود مغزشویی ایدئولوژیک در ارتش رژیم اسراییل با هدف توجیه و اقناع «کشتار غیرنظامیان فلسطینی» دارد.

اما قطعه چهارم این پازل، گزارش‌ها از وجود یک جریان راست‌گرای فوق‌افراطی در هرم قدرت رژیم اشغالگر و همچنین جامعه‌ یهودی این رژیم دارد که کاملا آپوکالیتیک (آخرالزمانی) قضایا را تحلیل می کنند و با تفسیرهای خاص از کتب و متون قدیمی یهودی، خود را پیشران طلیعه‌دار نبردی مذهبی در پایان تاریخ می دانند. آن‌ها نه تنها حاضرند به راحتی دست به کشتار هر فلسطینی به طور خاص و هر مسلمان به طور عام بزنند، که حتی از حذف گروه‌ها و اقشاری از رژیم اسراییل که با برنامه‌های ایشان همراهی ندارند و احیانا مواضع نرم‌تری نسبت به فلسلطینی‌ها دارند، نیز ابایی ندارند. شاخص‌ترین چهره‌ای که این گروه را در اسراییل کنونی نمایندگی می کند، از قضا کسی جز شخص «بنیامین نتانیاهو» نیست.


«دن کوهن» خبرنگار شهروند اسراییل، در گفتگویی با شبکه‌ خبری-تحلیلی «Redacted»(۱۷ اکتبر) به صراحت خود رژیم اسراییل را در آستانه‌ یک جنگ داخلی تمام‌عیار دانست که عامل اصلی کلید خوردن آن، همان جریان راست فوق‌رادیکال هستند که در راس قدرت سیاسی امروز هم نماینده دارند. او گفتگویی با «Offer Cassif»، نماینده‌ کنست اسراییل انجام داده که در آن، نماینده اسراییلی هشدار می دهد که اگر جریان افراطی مهار نشود، خیابان‌های خود اسراییل در یک جنگ داخلی تمام‌عیار، پوشیده از خون خواهد شد.[۲]

به گفته‌ کوهن، طرفداران این جریان، در کانال‌های تلگرامی و صفحات شبکه اجتماعی خود، عکس‌ها و ویدئوهای غیرنظامیان غزه که در خون خود می غلتند را دستمایه‌ جوک و شوخی و خنده قرار می دهند و به صراحت از کشتارهای ارتش در غزه ابراز شادی و خوشحالی می کنند. به گفته‌ او، از نظر این جریان «فاشیست»، که می رود که کلیت ارکان این رژیم را در اختیار خود بگیرد، یهودیان غیرصهیونیست یا هر نوع منتقدی نسبت به سیاست‌های حذفی و کشتارگرانه نسبت به فلسطینی‌ها در درون جامعه اسراییلی، دشمن مهم‌تری نسبت به فلسطینی‌ها هستند، چرا از نظر این جریان افراطی، «خائن» محسوب می شوند.

در حقیقت، وقتی در پاییز سال گذشته، بنیامین نتانیاهو برای بازگشت به قدرت، با «زنجیری»ترین و «وحشی»ترین صهیونیست‌های حاضر در صحنه‌ سیاست این رژیم پیمان ائتلاف بست و دو پست کلیدی کابینه‌اش را به دو چهره‌ به شدت بدنام در داخل خود صیهونیست‌ها (که هر کدام ده‌ها مورد اتهامی جرم و جنایت و تروریسم در دستگاه قضایی اسراییل دارند)، یعنی بزالل اسموتریج و ایتامار بن‌گویر، سپرد، روشن بود که پروژه‌ اصلی نتانیاهو و حزب لیکود به کدامین سمت و سو حرکت می کند. ظاهرا افراطی‌ترین کابینه‌ی سه دهه‌ اخیر رژیم صهیونیستی برای انجام برنامه‌های به زعم خود «آخرالزمانی»، دیگر هیچ صبر و تحملی ندارند و هیچ هزینه‌ای، حتی زدن بیمارستان‌ها و کشتار ده‌ها کودک فلسطینی را هم گزاف نمی دانند.

۲۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۷
کد خبر: 48962
منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha